شناسهٔ خبر: 10679934 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خبرهای خوش نوبخت درباره بازنشستگان: حداقل حقوق یک میلیون تومان شد/ افزایش شامل همه کارمندان می شود

جامعه > مشکلات مردم - سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود اعلام کرد افزایش حقوق شامل همه کارمندان و بازنشستگان از جمله مستمری بگیران تامین اجتماعی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست خبری این هفته خود اعلام کرد سال آینده حداقل حقوق بازنشستگان، یک میلیون تومان خواهد بود.

نوبخت درباره اخبار خوشی که در خصوص بازنشستگان داشت، توضیح داد: برای سال آینده اقدام کلی برای همه شاغلان و بازنشستگان انجام شد. 12 درصد به حقوق آنها اضافه شد. برای بازنشستگان، از یک میلیون و 260 هزار بازنشسته کشوری و 500 هزار نفر بازنشسته لشکری، بیش از یک میلیون نفر حقوقی بین 750 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان می گیرند. جامعه هدف اقدامات ما این یک میلیون نفر است که به طور متوسط حقوق آنها 20 درصد اضافه شده، برخی نیز تا 24 درصد نیز اضافه شده اند. بنابراین کسی که 750 هزار تومان حقوق می گیرند، 40 درصد حقوقشان اضافه شده. حداقل حقوق دیگر 750 هزار تومان نیـست، بلکه حداقل حقوق بین 1 تا 1 میلیون و 50 هزار تومان است. به نسبتی که به یک و نیم میلیون تومان حقوق نزدیک می شویم، میزان درصد کم می شود تا به 12 درصدی که همه اضافه شده اند می رسد. این کار برای کاستن از بی عدالتی است. تمام بازنشستگانی که از دولت بابت بازنشستگی مطالباتی دارند، بالغ بر 4500 میلیارد تومان بودجه در سال آینده تعریف کرده ایم. به همه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز این مبلغ می رسد.
نوبخت درباره افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: ما هرگز اعلام نکردیم افزایش حقوق برای مشاغل حاکمیتی است. کارمندان اداری دو بخش هستند. عده ای فوق العاده شغل استفاده می کنند و برخی استفاده نمی کنند. کارمندان با یک سابقه کار، با یک مدرک و یک کار مشخص در دو وزارتخانه، دو دریافتی متفاوت دارند. حقوق کارمندان از دو عدد تشکیل می شود، حقوق ثابت و فوق العاده. فوق العاده بسته به شرایط، نوع کار، محیط کار و شرایط اقلیمی دارد.
وی در خصوص فوق العاده شغل 50 درصدی کارمندان در دولت قبل گفت: مشاغلی که نیاز زیادی به آنها وجود دارد، دولت می تواند تا 50 درصد نیز فوق العاده برای جذب این اشخاص بدهد. دولت قبل تشخیص داد در برخی دستگاه ها این 50 درصد را بدهد. الان شاهدیم برخی دستگاه ها 50 درصد فوق العاده را می گیرند و برخی نمی گیرند. قانون مشخص کرده با تصویب هیات وزیران و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی این تفاوت پرداختی صورت گیرد. ما این تصویبها و تاییدها را به دلیل فقدان منابع مالی، نداشتیم. سال گذشته مصوبه ای بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اختیار کامل تصویب این بودجه را داشته باشد. ما روی نظام پرداختها کار کردیم تا این نابرابری ها جبران شود. در اولین فرصت قانونی نیز سازمان مدیریت این کار را انجام داد. لذا عنوان کردن این که افزایش حقوق مربوط به نهادهای حاکمیتی است، درست نیست. عده ای تحریک شدند، این افزایش حقوق شامل شما نمی شود. زیرا اطلاع رسانی غلط و غیراخلاقی شده است. چرا با اطلاع رسانی نادرست، مردم را به اشتباه می اندازند؟

 

23231

 

 

نظر شما