شناسهٔ خبر: 10507754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مرکل 22 ژانویه میزبان داووداوغلو است

ایسنا

صاحب‌خبر -

سخنگوی صدراعظم آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل 22 ژانویه میزبان نخست وزیر ترکیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان سیبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با بیان این که مرکل در 22 ژانویه با احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه دیدار خواهد کرد، عنوان داشت که وی در جریان این دیدار در مورد حمله انتحاری که اخیرا در استانبول رخ داد و در جریان آن 10 تبعه آلمانی کشته شدند، گفت‌وگو می‌کند.

سخنگوی مرکل تصریح کرد، حمله‌ای که در 12 ژانویه در استانبول رخ داد، "نقش اصلی را در این مذاکرات ایفا خواهد کرد."

این دو رهبر همچنین در دستور کار مذاکراتشان در مورد مبارزه با تروریسم و پناهندگانی که راهی اروپا می‌شوند نیز گفت‌وگو می‌کنند.

این گفتگو بخشی از زنجیره گفتگو‌های موسوم به رایزنی‌های مشورتی است که آلمان با تعدادی از کشورها که شامل هند و چین نیز می‌شوند، دارد.

دیدار 22 ژانویه اولین دیدار با برخی اعضای کابینه ترکیه نیز خواهد بود که در آن وزرای کشور، خارجه و دفاع هر دو طرف نیز حضور خواهند داشت.

ترکیه روابط ویژه‌ای با آلمان که دارای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است، دارد. آلمان محل سکونت سه میلیون فرد ترکیه‌ای‌الاصل است و بزرگ‌ترین شریک تجاری ترکیه نیز محسوب می‌شود.

ترکیه که دارای مرز با سوریه است، همچنین یک بازیگر مهم در مهاجرت‌ها به اروپا است و اروپا به آنکارا در این امر نیاز دارد که برای ممانعت از مهاجرت‌ها کمک کند.

ترکیه همچنین با میزبانی از جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا علیه داعش، در این ائتلاف گام‌هایی برداشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما