شناسهٔ خبر: 10455726 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

??? ???????? ??? ????? ???? ?????

???? ????? ??? ?????? ???? ???? ?? ??? ????? ?? ??? ????? ?? ?? ???? ????? ??? ????? ?? ?? ?????? 1968? 1972 ? 1976 ???? ???????? ???? ??? ?????? ?? ?? ?????? ????.

صاحب‌خبر -

ركوردهاي ايران شامل بيشترين تعداد حضور در اين جام با 11 دوره مساوي با ركورد کره جنوبي، بيشترين تعداد بازي در اين رقابت ها با 54 بازي که تيم دوم کره جنوبي است با 50 بازي، بيشترين تعداد پيروزي در اين رقابت ها با 31 برد که تيم دوم کره جنوبي است با تنها 23 پيروزي، بيشترين گل زده با 106 گل که تنها تيم قاره آسيا است که بيش از 100 گل به ثمر رسانده و تعداد گلهاي زده اش سه رقمي است و فاصله اي بسيار زياد با تيم دوم يعني کره جنوبي دارد که فقط 79 گل زده است.
بهترين تفاضل گل با عدد 66 که نسبت به تيم دوم يعني ژاپن با فقط تفاضل گل 23 فاصله اي زياد و تقريبا جبران ناپذير است. بيشترين تعداد قهرماني با سه بار بالاي سر بردن جام برابر با عربستان و ژاپن و در نهايت هشت بار حضور در نيمه نهايي که البته در اين رکورد ژاپن هم شريک ايران است.
تيم ملي ايران اميدوار است با درخششي كه تا كنون از خود نشان داده در اين دوره جام ملتها نيز بتواند عنوان قهرماني را كسب كند و بيش از پيش بر افتخاراتش بيافزايد.


 

نظر شما