شناسهٔ خبر: 1042178 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام وزیرکشاورزی:

شرایط افزایش تولیدات کشاورزی را فراهم می کنیم

شیراز - ایرنا - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت:می کوشیم با فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشور، شرایط افزایش تولید در این بخش را فراهم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ˈحسن یونس سینکیˈ، چهارشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز افزود: ارائه خدمات قبل و بعد از تولید به تولید کنندگان بخش کشاورزی از جمله مواردی است که مورد توجه این وزارتخانه قرار دارد.

استاندار فارس در این دیدار بیان داشت:با توجه به ظرفیت های علمی موجود، کشاورزی این استان باید به سمت دانش محوری حرکت کند.

ˈسید محمد احمدی ˈ ادامه داد:باید با عبور از خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، توجه ویژه ای به بازارهای خارجی به ویژه بازار کشورهای همسایه داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز باید برای ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشور برنامه ریزی طولانی مدت و کارشاسانه داشته باشد.

استاندار فارس بیان کرد: دیدگاه ها و پیشنهادهای مدیران استانی می تواند این وزارتخانه را در تدوین برنامه های دقیق و قابل اجرا یاری دهد.

وی، عمده اشتغال و تولید ثروت در استان فارس را مربوط به بخش کشاورزی و دامی دانست و گفت: این استان در زمینه های صنعتی توسعه و پیشرفت چندانی نداشته و مردم بیشتر به شیوه های سنتی کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند که نیازمند توجه ویژه ای است.

678 /679 / 1539

نظر شما