شناسهٔ خبر: 10288027 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برگزاری مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی در شهر ری

- همشهری آنلاین: دوستداران، پیشکسوتان و مسئولان ورزشی کشور چهلمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی را در آرامگاه او در شهر ری گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مراسم چهلمین سال درگذشت جهان پهلوان تختی روز دوشنبه 17 دی با حضور معاون فرهنگی، حقوقی سازمان تربیت بدنی، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران، رییس فدراسیون کشتی و دبیرکل کمیته ملی المپیک و جمعی از پیشکوستان و ورزشکاران در ابن بابویه در شهرری برگزار شد.

در این مراسم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تختی مردی بود که کسب رتبه و مقام، هیچگاه او را مغرور نکرد و در همه حال برای مردم پا به تشک کشتی می‌گذاشت.

حسن غفوری فرد، افزود: تختی شیفته کمک به مردم بود و قلبش برای آسایش و آرامش هموطنانش می‌تپید.

وی گفت: پارسال مجلس شورای اسلامی پنج میلیارد ریال برای احداث آرامگاه، ورزشگاه و زورخانه تختی درنظر گرفته بود که نیمی از این اعتبار امسال تامین شده است.

درادامه این مراسم، معاون فرهنگی، حقوقی سازمان تربیت بدنی گفت: مرحوم تختی، نمادی از انسانیت و جوانمردی بود.

عبدالرضا ساور اظهارداشت: خصوصیات اخلاقی و منش پهلوانی تختی بود که او را برای همیشه در یادها و اذهان عمومی زنده نگه داشت.

وی بااشاره به عملیات بازسازی مقبره جهان پهلوان تختی، افزود: آرامگاه وی پس از ‪ ۴۰‬سال از محصور بودن خارج شد و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

در ادامه مراسم رییس فدراسیون کشتی گفت: دنیا به ارزش‌های اخلاقی و خصلت های پهلوانی تختی به دیده احترام می‌نگرد و او را برجسته‌ترین شخصیت ورزشی می داند.

محمدرضا یزدانی خرم افزود: خستگی هیچگاه برای او معنی نداشت و او با تمام وجود برای کشور کشتی می‌گرفت.

وی گفت: تختی، الگوی بزرگ برای نسل جوانی است که در آن زمان حضور نداشتند و دلاوری‌هایش را از نزدیک لمس نکردند.

در پایان مراسم، پهلوانان نامی کشتی ایران زمین از جمله عبدالله موحد، منصور برزگر، ایرج خورشیدفر، علی‌رضا سوخته سرایی و منصور مهدیزاده با بیان خاطراتی از مرحوم غلامرضا تختی، بر سر مزار وی به قرائت فاتحه پرداختند.

نظر شما