شناسهٔ خبر: 10275155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیر هسته مرکزی گزینش وزارت ارتباطات : گزینش با رعایت شایسته سالاری کار را به دست کاردان می سپارد

مدیرهسته مرکزی گزینش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پایبندی ارزش های اخلاقی، انسانی و اهداف سازمانی به عنوان مهمترین عوامل توسعه سازمانی تاکید کرد و گفت: گزینش با رعایت شایسته سالاری کار را به دست کاردان می سپارد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا آبرودی، مدیر هسته مرکزی گزینش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با 15 دی روزصدور فرمان حکومتی امام خمینی (ره)به امرتشکیل نهادگزینش، در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: نیروی کارآمد بر مبنای دو شاخص تعهد و تخصص فعالیت می کند.

وی ادامه داد: شایستگی تخصصی نیروی انسانی متقاضی اشتغال، در دستگاه ها به سادگی براساس مدرک تحصیلی و سابق علمی و تجربه قابل تشخیص است ولی تشخیص تعهد ، وجدان کاری، نظم در امور و ... به سادگی امکان پذیر نیست.

 مدیر هسته مرکزی گزینش  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: تشخیص تعهد نیازمند آن است که دستگاه ها چشم بینایی داشته باشند همانند گزینش که قانون اختیاراتی را به او محول کرده است تا براساس ضوابط و معیارهای کارشناسی شده، بررسی های لازم را انجام دهد و حداقل شایستگی و صلاحیت لازم را مد نظر قرار دهد.

 آبرودی با بیان اینکه اصولاً یک نظام اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارآمد مستلزم داشتن یک نظام گزینشی کارآمد است، افزود: تنها در این صورت است که شایسته سالاری حاکم می شود و ضابطه گرایان از رابطه گرایان ممتاز می شوند.

وی تصریح کرد: ضابطه گرایی، عدل، تعهد، انصاف، قدرت جسمی، داشتن صداقت، عفت، امین بودن، در کارگزاران حکومتی و سپردن کار به دست کاردان میسر نمی شود مگر با وجود  گزینش قوی، علمی و ضابطه مند.

آبرودی  اظهارکرد: در فرایند نظام مدیریت منابع انسانی، نظام جذب و انتخاب، نظام بهینه سازی و نگهداری و بکارگیری، همگی به چگونگی انتخاب (گزینش افراد) برمی گردد و انتخاب نیرو مرحله ای برای تشخیص، مقایسه و انتخاب شایسته ترین داوطلبان از میان داوطلبین برای تصدی مشاغل مربوطه است.

وی به اهداف گزینش اشاره کرد و گفت: گزینش مناسب ترین، شایسته ترین و بهترین افراد، رسیدن به اهداف سازمانی و تطبیق شرایط متقاضیان کار با شرایط احراز مشاغل و تصدی شغل مربوطه، از جمله آنها است. بنابراین گزینش می کوشد تا با انتخاب افراد سالم و کارآمد، شایسته سالاری را در نظام مدیریتی و اداری هر کشورحاکم کند.

آبرودی به بند 3 ابلاغ سیاستهای کلی نظام اداری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این بند عبارتست از بهبود معیارها و روزآمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیرحرفه ای .

وی ادامه داد: گزینش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای این بند گامهای موثری را برداشته که لازمه اجرایی کردن آن ابتدا داشتن آماری روشن و گویا است.

آبرودی خاطرنشان کرد: هدف ما آشنایی بیشتر مسئولین امر از عملکرد واقعی جذب نیرو در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، است و این امر، مستلزم برنامه ریزی نیروی انسانی، تامین استخدام و حفظ کارکنانی است که بقا ، توسعه سازمانها و شرکتها، جهت تحقق اهداف؛ به وجود آنها بستگی دارد.

وی اظهارکرد: درحال حاضر هسته مرکزی گزینش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وظیفه گزینش شرکتها، سازمانها و مراکز وزارت ارتباطات از جمله حوزه ستادی وزارتخانه، سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه فضایی ایران، شرکت خدمات هوایی پیام، دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده دارد.

 

نظر شما