شناسهٔ خبر: 9521012 - سرویس سیاسی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تردد از مرزها بدون گذرنامه و ویزا امکان پذیر نیست

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛   فرج‌اله خبیر افزود :  هیچ کدام از مسافران و زائران در ایام اربعین اجازه تردد از مرزهای کشور بدون روادید  و گذرنامه را ندارند.

وی گفت : برقراری امنیت مسافران و زائران عتبات عالیات در ایام اربعین از سوی نیروهای انتظامی ایران و کشور عراق تامین می‌شود.

 فرج‌اله خبیر  با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص اجازه خروج بدون روادید  از مرزهای کشور در ایام اربعین گفت: وزارت کشور این شایعه را کاملا رد کرده است و اجازه عبور از مرز بدون روادید  و گذرنامه  تحت هیچ شرایطی به هیچ زائری داده نخواهد شد.

 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: اکنون تردد در مرزهای شلمچه و چذابه بسیار روان است و در یکی دو روز اخیر علاوه بر ادامه عبور زائران از مرز و ورود به کشور عراق، شاهد بازگشت گروهی از مسافران به داخل کشور نیز هستیم.

پیش از این فرماندار ویژه خرمشهر  گفته بود  ، شایعه حذف ویزا در ساعت های پایانی مانده به روز اربعین حسینی برای خروج از مرزها صحت ندارد و با متخلفان برخورد قانونی می شود . ولی الله حیاتی گفت: قطعا حرکت زائران بدون ویزا در مرز بین المللی شلمچه متوقف خواهد شد.

راه اندازی باجه صرافی بانک پارسیان درکاظمین و کربلا

مدیر روابط عمومی بانک پارسیان از راه اندازی 2 باجه ویژه ارزی در کاظمین و کربلا به منظور تسهیل در ارایه خدمات بانکی به زائران در ایام اربعین خبر داد.

دکتر دربیگی گفت : زائران ارجمند می توانند خدمات ارزی مورد نیاز خود را به راحتی از طریق این باجه ها دریافت کنند.

دربیگی ( به ضم د) افزود : زائران گرامی می توانند با کارت های عضو شتاب با استفاده از دستگاه های کارتخوان ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.