شناسهٔ خبر: 78577224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نجات سه بیمار با اهدای عضو بانوی مرگ مغزی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نجات سه بیما با اهدای عضو بانوی 69 ساله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس، ابراهیم خالقی در این خصوص اظهار کرد: یکهزار و هشتصد و چهل و دومین عمل اهدای عضو (چهل و سومین اهدای عضو در سال ۱۴۰۵) از اهداکننده مرگ مغزی، زنده‌یاد رقیه بدری ۶۹ ساله که از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده بود، در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۵ در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی افزود: قرنیه‌های زنده‌یاد رقیه بدری برای پیوند به بیماران نیازمند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

خالقی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از پوست این مرحومه برای پیوند به بیماران بستری در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شد.