به گزارش خبرنگار ایرنا حمید ملانوری شمسی، عصر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان، با انتقاد از عدم اقدام موثر در خصوص شناسایی ۹ هزار دانشآموز با فقر جدی در استان، تاکید کرد که ساخت مدرسه و تجهیزات، بدون توجه به وضعیت این دانشآموزان، تاثیری در ارتقای رتبههای کنکور نخواهد داشت.
وی فقر جدی را به معنای نداشتن کفش، لباس مناسب، صبحانه کافی، و آرامش روانی ناشی از مشکلات خانوادگی دانست و اظهار کرد: این دانشآموزان به دلیل مشکلات اقتصادی، با اختلال یادگیری، تعارض، خشونت، و اضطراب نیز مواجه هستند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار دانشآموز در استان دچار آسیبهای مختلف هستند، خواستار رسیدگی به وضعیت این دانشآموزان شد.
وی همچنین با اشاره به افتتاح چندین مدرسه و تجهیزات جدید در استان گفت: این اقدامات بدون توجه به وضعیت دانشآموزانی که دچار فقر هستند، بینتیجه خواهد بود.
استاندار همدان آموزش و پرورش را مهمترین و اساسیترین موضوع برای پیشرفت و توسعه جامعه دانست و بر ضرورت فعالسازی استعدادهای دانشآموزان و شناسایی مسائل و مشکلات آنها تاکید کرد.
ملانوری شمسی خواستار نگاهی جدیتر به این حوزه و کیفیسازی جلسات شورای آموزش و پرورش شد.
وی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه، آن را فرصتی برای درک اهمیت امنیت و لزوم ایستادگی در سمت درست تاریخ دانست و خواستار تبیین این موضوع و انتقال تجربه آن به دانشآموزان شد.
استاندار همدان پیشنهاد داد: از اعضای شوراهای تامین و فرماندهان ارتش برای سخنرانی در مدارس دعوت شود و همایش دانشآموزی با عنوان "از ایرانمان دفاع کنیم" در دهه فجر برگزار شود.
ملانوری، ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش رتبههای برتر کنکور را از ملاکهای اصلی ارزیابی در حوزه آموزش و پرورش دانست و خواستار برنامهریزی برای کاهش استرس دانشآموزان و افزایش موفقیت آنها در کنکور شد.
وی تاکید کرد: استان همدان با داشتن دانشآموزان مستعد، باید در رتبههای برتر کنکور قرار گیرد و از استانهای پیشرو در این زمینه سبقت بگیرد.
در این نشست از دانش آموزان نخبه که در المپیادهای جهانی حایز رتبه بودند تقدیر شد.
۳۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در این استان تحصیل می کنند.