شناسهٔ خبر: 75914511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضا محروم از تحصیل نیست

برنا- گروه استانها: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست «توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم» که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، از ارتقای شاخص‌های آموزشی و ورزشی، جمع‌آوری تمامی کانکس‌ها، افزایش مشارکت مردمی و بهبود جایگاه استان در شاخص‌های ملی خبر داد. برنا- گروه استانها: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست «توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم» که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، از ارتقای شاخص‌های آموزشی و ورزشی، جمع‌آوری تمامی کانکس‌ها، افزایش مشارکت مردمی و بهبود جایگاه استان در شاخص‌های ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست «توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم» که هم‌اکنون با حضور رئیس‌جمهور در حال برگزاری است، گفت: در حوزه ساخت‌وساز، استان موفق به احداث ۱۱۳ باب مدرسه در قالب ۶۸۹ کلاس و همچنین ۴۶ فضای ورزشی شده است؛ اقدامی که سرانه فضای آموزشی را از ۵.۵ به ۵.۸ مترمربع و سرانه ورزشی را به ۴۶ سانتی‌مترمربع افزایش داد. به گفته او، با این اقدامات تمامی کانکس‌ها جمع‌آوری شده و هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضا از تحصیل بازنمانده است.

اصغری افزود: مشارکت بخش خصوصی نیز با تفاهم برای ساخت ۳۰ باب مدرسه و بهره‌گیری از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف آموزشی داشته است. وی همچنین از کاهش کلاس‌های دارای بیش از ۳۵ دانش‌آموز به ۱۲۱ کلاس و جذب مجدد ۷۱۲ نفر از بازماندگان از تحصیل خبر داد.

وی با تأکید بر تمرکز آموزش و پرورش بر کیفیت‌بخشی، گفت: این مسیر با تشکیل شورای راهبری تحول و کارگروه‌های تخصصی با مشارکت نخبگان آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش تخصصی معلمان در قالب طرح «توانا» با حضور ۹۵ درصد معلمان و آموزش مدیران در طرح «مدرسه تراز» با مشارکت ۹۹ درصد آنان، منجر به تحول در شیوه‌های تدریس شده است.

اصغری به اجرای طرح حمایتی «حامی» برای جلوگیری از تکرار پایه، راه‌اندازی ۱۱ هنرستان جوار صنعت و توسعه کارگاه‌های هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: این اقدامات موجب ارتقای جایگاه استان در شاخص‌های ملی شد؛ از جمله رتبه دوم کشوری در پوشش تحصیلی واقعی دوره ابتدایی (۹۹.۳ درصد) و رتبه سوم کشوری در نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی (۹۸.۱ درصد). به گفته او، این دستاوردها نشانه حرکت آموزش و پرورش به سوی تبدیل‌شدن به «سازمان یادگیرنده» است.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان ورودی متوسطه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان موتور مشارکت‌جویی، تأکید کرد: مشارکت مردم مهم‌ترین رکن توسعه عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای تحقق این هدف، فرهنگ مشارکت در مدارس نهادینه شده تا حس اعتماد، همبستگی اجتماعی، تعلق و مسئولیت‌پذیری تقویت شود.

اصغری با تأکید بر توصیه دکتر حاجی‌میرزایی مبنی بر «مسئولیت حل مسئله به جای انتقال مسئله» گفت: آموزش و پرورش نهادی حکومتی است و وظیفه دارد با تکیه بر علم و تخصص، سطح استان را ارتقا دهد.

وی در پایان چشم‌انداز آموزش و پرورش قزوین در افق ۱۴۰۷ را «سازمانی بهسازی‌شده با معلمان و مدیران مشارکت‌پذیر و اولیای مشارکت‌جو» دانست و گفت: این مسیر جایگاه قزوین را در بین پنج استان برتر کشور تثبیت خواهد کرد.

امضای تفاهم نامه همکاری خیرین صنعتی قزوین با استاندار برای مشارکت در ساخت مدرسه 

 در ادامه این نشست استاندار قزوین و نمایندگان صنایع بزرگ استان، تفاهمنامه‌هایی به شکل نمادین برای احداث چندین مدرسه جدید و مجهز امضا کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: