مدیرکل این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان روز دوشنبه به ایرنا گفت: این طرح ملی با همکاری مشترک کانون، آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرا میشود و بهطور ویژه بر ایجاد کتابخانههای کلاسی در مدارس کمبرخوردار تمرکز دارد.
الهه غیناقی این طرح ملی را «پل ارتباطی کودکان با دنیای مطالعه و پرسشگری» نامید و تأکید کرد: هیچ کودکی نباید از کتاب و خلاقیت محروم بماند.
وی با اشاره به اهداف فرهنگی و اجتماعی این برنامه افزود: هزار درنای کاغذی فقط یک طرح کتابخوانی نیست؛ بلکه گامی در کاهش آسیبهای اجتماعی، تقویت مهارتهای ارتباطی، رشد اجتماعی و ایجاد انگیزه برای یادگیری در کودکان است و میتواند الگوی ملی در پیوند میان مدرسه، کتاب و فعالیتهای خلاقانه باشد.
مدیرکل این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و وزارت کشور اجرا شد و هدف اصلی آن، تجهیز کتابخانههای کلاسی در مدارس دورافتاده است.
غیناقی افزود: این کتابخانههای کوچک، دریچهای به سوی یادگیری، کاهش آسیبهای اجتماعی و تقویت مهارتهای زندگی باز میکنند.
وی گفت: در مرحله نخست، ۱۵ مدرسه از شهرستانهای آزادشهر، گالیکش، علیآبادکتول، کردکوی و گنبدکاووس میزبان این طرح شدند و هر کتابخانه، دنیایی از داستان، شعر و فعالیتهای خلاقانه را به دانشآموزان هدیه داد.