شناسهٔ خبر: 69856405 - سرویس اقتصادی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

هیوندای از یک خودرو برقی خانوادگی رونمایی کرد

ايسنا : هیوندای موتور اولین شاسی بلند سه ردیفه برقی خود را ارائه کرد و به بازار خودروهای خانوادگی بزرگی که خودروسازان جهانی امیدوارند سودآوری داشته باشد، سوق داد.

صاحب‌خبر -

خودروساز کره‌ای اعلام کرد IONIQ ۹ هیوندای اوایل سال آینده در ایالات‌متحده و کره با برد بیش از ۴۸۳ کیلومتر عرضه می شود. عرضه در اروپا و سایر بازارها به دنبال خواهد آمد.

شاسی‌بلندهای سه ردیفه جایگزین مینی‌ون‌ها و استیشن‌ها شده‌اند تا به خودروی بزرگ انتخابی برای بسیاری از مادران و پدرانی تبدیل شوند که کودکان و دوستان خود را در حمل می‌کنند و همچنین سفرهای جاده‌ای با مسافران و وسایل زیاد مناسب است.

خبر مرتبط
ایران خودرو اطلاعیه داد/ افزوده شدن ۲ خودرو برقی به خودروهای قابل عرضه+ جزئیات

در اطلاعیه جدید ایران خودرو علاوه بر اعلام افزوده شدن ۲ خودرو برقی به خودروهای قابل عرضه، فهرست کامل بانک‌های عامل برای افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان منتشر شده است.

لوسید، کادیلاک، ولوو و وینفست جنرال موتورز همگی خودروهای برقی سه ردیفه را روانه بازار می‌کنند، در حالی که شرکت هیوندای، نسخه خاص خود را دارد.

مشکل این است که این خودروها وسایل نقلیه بزرگی هستند و یافتن راهی برای طراحی یک بسته باتری و استفاده از یک سه ردیف به تلاشی هماهنگ نیاز دارد. علاوه بر این، باتری‌های بزرگ برای جلوگیری از شارژ در سفرهای طولانی جاده‌ای کافی نیستند.

کارشناسان پیش‌بینی کردند که مدل‌های جدید فروش خودروهای برقی سه ردیفه را از ۶۸ هزار دستگاه در سال آینده به بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهند و به حدود ۱۵۰ هزار دستگاه در سال آینده می‌رسانند.

هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مجموعه کاملی از ۲۳ مدل برقی برقی داشته باشد. IONIQ ۹ قادر خواهد بود از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد را در ۲۴ دقیقه در ایستگاه‌های شارژ با ظرفیت بالا شارژ شود و با شبکه سوپرشارژر تسلا سازگار است.

بسیاری از خودروسازان برنامه‌های خود را در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده قول داده است که مشوق‌های دولتی برای خودروهای الکتریکی را کاهش دهد، ادامه می‌دهند.

طبق گزارش رویترز، با این حال، فورد در ماه آگوست برنامه تولید یک شاسی بلند سه ردیفه الکتریکی را کنار گذاشت و به جای آن تصمیم گرفت شاسی بلندهای هیبریدی تولیدکند تا مشتریان را با وسایل نقلیه دوربرد برای سفرهای جاده ای جذب کند. رقبا همچنین به افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهایی با موتورهای گازسوز و بسته باتری کوچک به عنوان راهی ارزان‌تر برای برقی‌شدن پاسخ می‌دهند.