شناسهٔ خبر: 69849552 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دکه - ۱۴۰۳/۰۹/۰۱

روزنامه جوان دیروز در واکنش به مساله گران‌شدن خودرو در یادداشتی با عنوان «مجلس و دولت و گم‌کردن سوراخ دعای خودروسازی» نوشت: «منتقدان اصلاح‌طلب هم که در دولت‌های قبل برای گرانی یک واشر سرسیلندر روزنامه‌های خود را پر از سیاهه می‌کردند، ساکت‌اند. مردم همین ‌خودرو‌های گران را مشتری هستند، چون تجربه کرده‌اند که خودرو ارزان‌بشو نیست و خودروی دست‌دوم از زمانی که نو خریده شده است، گران‌تر هم خواهد شد. پس می‌توانند مانند یک کالای سرمایه‌ای به آن نگاه کنند، مثل دلار و طلا. تا اینجای کار عجیب نیست، اما ناگهان مجلس روی لج با این رفتار خودروسازان و سکوت دولت، تعرفه واردات خودرو را کم می‌کند تا خودروی خارجی ارزان‌تر شود و رقابت داخلی‌های بی‌کیفیت‌ساز و بی‌انصاف دشوارتر. این دیگر لجبازی با کشور است، نه با خودروساز.»

صاحب‌خبر -

روزنامه فرهیختگان هم در یادداشتی با عنوان «از ستاد احیای امربه‌معروف تا کلینیک ترک بی‌حجابی» به موضوع راه‌اندازی کلینیک بی‌حجابی پرداخت و آورد: «مساله شرعی، قانونی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و دارای دیگر ابعاد از جمله مسائل سیاسی و امنیتی حجاب و موضوع تاسیس کلینیک ترک بی‌حجابی نه تنها هیچ ارتباطی با «احیای» امربه‌معروف و نهی از منکر ندارد؛ بلکه به علت الصاق این واژه به ستاد احیا، که از کلینیک ترک اعتیاد گرفته شده است، فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر را که با هنرمندی باید احیا شود، به بیراهه می‌برد. با ذهن‌هایی طرفیم که این ارتباط را نمی‌فهمند. از این‌رو باید گفت بنویسید کلینیک ترک بی‌حجابی بخوانید کلینیک اماته(متضاد احیا) امر به معروف و نهی از منکر!»

روزنامه ایران نیز در یادداشتی با عنوان «سلاح ظریف دیپلماسی» به تحلیل ویدئوی ظریف که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، پرداخت: «آنچه دکتر ظریف در دادن پیام به پیروان دین حضرت موسی(ع) انجام داد، از نوع دیپلماسی عمومی است که با توجه به بازخوردی که در محافل خبری و سیاسی منطقه و جهان داشت، نشان داد تا پیش از آن، چه اندازه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. پیام ایشان بسیار متین و حرفه‌ای بود و واکنش‌های دوست و ‌دشمن آشکار کرد که نقش اثرگذار خود را ایفا کرده است. دیپلماسی عمومی ایشان حاوی یک روایت و تصویرسازی دقیق برای پیروان راستین حضرت موسی(ع) بود. ایشان در این پیام به‌خوبی تفاوت بین تعلیمات ابراهیمی یهودیت را با صهیونیسم خشن، شفاف‌سازی کرد و با به تصویر کشیدن جنایات کودک‌کُشی و نسل‌کُشی جنگ‌طلبان صهیونیستی، سوال بزرگی را در ذهن یهودیان راستین ایجاد کرد.