شناسهٔ خبر: 69825364 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایتنا | لینک خبر

اشتراک‌گذاری اطلاعات از واتس‌اپ برای تبلیغات ممنوع شد

کمیسیون رقابت هند، استفاده شرکت متا از اطلاعات جمع آوری شده از واتس‌اپ برای کمک به تبلیغات در پلتفرم‌های دیگر این شرکت را به مدت پنج سال ممنوع کرد.

صاحب‌خبر -

این رگولاتور هندی، روز دوشنبه در توضیح تصمیم خود، به تغییر سیاست‌های حریم خصوصی واتس‌اپ در فوریه سال ۲۰۲۱ اشاره کرد که دامنه جمع آوری اطلاعات و اشتراک گذاری داده با سایر زیرمجموعه‌های شرکت متا را گسترش می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عدم موافقت کاربران با این تغییرات، به منزله اجبار آنها برای ترک واتس‌اپ است.

شهروندان هندی آزادند این کار را انجام دهند. اما کمیسیون رقابت هند این موضوع را مطرح کرده است که آیا ترک واتس‌اپ، امکان پذیر است و بنابراین، آیا شرکت متا از نفوذ بازار خود بهره‌برداری می‌کند.

بر اساس یافته‌های این کمیسیون، شرکت متا، دو بازار اپلیکیشن پیام‌رسان و نمایش تبلیغات آنلاین را در هند تحت نفوذ دارد. از آنجا که جایگزین موثری برای واتس‌اپ وجود ندارد، آپدیت سال ۲۰۲۱ این پیام‌رسان، کاربران را وادار می‌کند با تغییر شرایط استفاده از سرویس موافقت کنند و خودمختاری آنها را تضعیف می‌کند و به معنای سوءاستفاده متا از موقعیت برتر در این کشور است.

این رگولاتور هندی همچنین دریافت که اشتراک‌گذاری داده کاربران واتس‌اپ با سایر زیرمجموعه‌های شرکت متا که با اهدافی بغیر از فراهم کردن خدمات واتس‌اپ انجام می‌شود، نوعی مانع ورود برای رقیبان متا ایجاد کرده و باعث می‌شود نتوانند به بازار نمایش تبلیغات دسترسی داشته باشند.

تحقیقات کمیسیون رقابت هند از سیاست حریم خصوصی سال ۲۰۲۰ واتس‌اپ، در مارس همان سال آغاز شد. این سیاست که امکان اشتراک گذاری داده میان متا و زیرمجموعه‌هایش را فراهم می‌کند، باعث اعتراضات جهانی شد.

این شرکت فناوری آمریکایی قصد دارد دستور کمیسیون رقابت هند را به چالش بکشد. سخنگوی شرکت متا اعلام کرد به روزرسانی سال ۲۰۲۱، حریم خصوصی پیام‌های شخصی افراد را تغییر نداده است.

بر اساس گزارش رجیستر، هند همچنین چند پرونده ضد انحصارطلبی را علیه گوگل پیگیری می‌کند. دهلی‌نو با سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی هم بر سر نظارت بر محتوا یا شیوه های جمع آوری داده کاربران، درگیر است.