شناسهٔ خبر: 69794688 - سرویس اقتصادی
منبع: ایتنا | لینک خبر

کاهش شکایات در سامانه ۱۹۵

عدم آنتن‌دهی موبایل از شکایات پرتکرار مردم

سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات اعلام کرد: میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در مدت هفت ماهه اول سال جاری در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲، حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -
سید محمد امامی اظهار کرد: در مدت هفت ماه اول سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ درج شده که این آمار در بازه هفت ماهه سال جاری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۳ شکایت رسیده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی قطعی تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمع‌آوری نکردن سرویس را از مصادیق پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ عنوان کرد.

سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره زمان پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: غالب شکایات ثبت شده در سامانه در کمتر از دو روز رسیدگی می‌شوند اما چون رسیدگی به برخی شکایات مانند درخواست پوشش و تقویت شبکه، نیازمند ایجاد و بهره‌برداری از سایت و دکل مخابراتی بوده و فرآیندی زمانبر است.

وی درباره دلیل زمانبر بودن فرایند پاسخگویی به شکایات پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه اظهار کرد: ایجاد سایت و نصب دکل و بهره‌برداری از آن نیازمند همکاری مردم، سازمانهای مربوط مانند شهرداری‌ها، دستگاههای دولتی و ... است و در بسیاری از موارد ایجاد هماهنگی و دریافت مجوز از این نهادها زمانبر می‌شود.