شناسهٔ خبر: 69785049 - سرویس علمی-فناوری
منبع: برنا | لینک خبر

پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طراحی سکوی جامع مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار و مهارت‌آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار با همراهی شرکت‌های پیرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد. سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طراحی سکوی جامع مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار و مهارت‌آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار با همراهی شرکت‌های پیرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، غلامحسین محمدی سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر ایجاد زنجیره ارزش مهارت‌آموزی در کشور، گفت: این نشست هم اندیشی با محوریت آگاهی از نقش مهارت‌آموزی در زیست بوم اشتغال و مشاغل آینده و همچنین زیرساخت‌های داده‌ای این سازمان تشکیل شده است.

مهارت‌آموزی اکسیری برای رها شدن از تله فقر

وی با بیان اینکه آموزش به ویژه کسب آموزش‌های مهارتی، اکسیری برای رهایی از فقر و وصل شدن به تار و پود اقتصادی کشور می‌باشد، اذعان کرد: این سازمان، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی با ۱۲ میلیون مترمربع فضا، ۶۵۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی، بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال و ۴۰ هزار مربی می‌باشد.

معاون وزیر تصریح کرد: وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی جهت پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و افراد جویای کار و مهارت، تعریف شده است.

ضرورت به رسمیت شناختن نظام صلاحیت حرفه‌ای

به گفته وی نظام صلاحیت حرفه‌ای با هدف ایجاد بستری مناسب برای گسترش و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای و ارزیابی توانمندی‌های سرمایه‌ای انسانی جهت پیشرفت مستمر در سطوح مختلف آیین نامه نظام صلاحیت حرفه‌ای تصویب و از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر به رسمیت شناختن صلاحیت حرفه‌ای، ادامه داد: استاندارد‌ها و معیار‌های سطوح صلاحیت حرفه‌ای بر اساس نظام طبقه بندی مشاغل کشور، متناسب با «دانش، مهارت و نگرش» مورد نیاز هر یک از حرفه‌های بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ، حداکثر مشتمل بر ۶ سطح طبقه بندی می‌شود.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اولیه کارجویان، مهارت‌ها، نیازمندی‌ها، دوره‌های آموزشی، استانداردها، پروژه‌های کارفرمایی، کاریابی‌ها، تأیید اصالت گواهینامه‌های مهارت، سطح بندی توانمندی کارجویان و یا ارائه کنندگان خدمات و ... از طریق رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار و سرویس‌های واسط به سکو‌های داخل کشور از جمله پیشنهاداتی بود که جهت همکاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  با شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شد.

 انتهای پیام/