شناسهٔ خبر: 68938712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عارف عازم ارمنستان شد/ معاون اول رئیس جمهور: راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم ارتقا همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور پیش از سفر به ایروان، در سخنانی تاکید کرد که راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم ارتقا همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ عارف صبح امروز (سه‌شنبه) پیش از عزیمت به ارمنستان به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در جمع خبرنگاران، شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت وگو با برخی از نخست وزیران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس در زمینه مسایل دوجانبه و چند جانبه و همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونسیتی را از اهداف این سفر یک روزه برشمرد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در این سفر تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دو جانبه و چندجانبه و همچنین حضور در نظام‌های مشترک و چند جانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.

وی افزود: روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی همانند شانگهای و بریکس انجام شده است و در سفر امروز به ارمنستان پیشنهاد عضویت در اوراسیا که سازمانی مهم و بازار بزرگی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است را اعلام می‌کنیم.

 

عارف عازم ایروان شد (1)

 

به نوشته ایرنا، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به عنوان مهمان ویژه در صدر هیاتی و با دعوت نخست وزیر ارمنستان رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.

سخنرانی در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت وگو با برخی از نخست وزیران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های معاون اول رئیس جمهور در این سفر یک روزه است.

در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان، روند عضویت ایران در این اتحادیه که بخش مهمی از همسایگان شمالی ایران یعنی روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلاروس را در بر می‌گیرد در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما