شناسهٔ خبر: 68418226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شده است 

تهران- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هادی عباسی روز پنجشنبه -۸ شهریور-در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است این زمین‌ها با هزینه صفر اختصاص یافته است.

وی افزود: بانک‌ها به قانون جهش مسکن که سهم ۲۰ درصدی است باید عمل کند بخشی از بانک ها به تعهدات عمل کرده و بخشی دیگر عمل نکرده اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی باید خط اعتباری از سوی بانک مرکزی اعلام شود سهم مسکن از رشد هشت درصدی اقتصادی، ۲ درصد است که رونق ساختمان می تواند این رشد را تامین کند.

عباسی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان دومین بخش پیشران اقتصاد کشور است، گفت: این صنعت از لوکوموتیوهای اصلی اقتصاد کشور است که در کنار رشد اقتصادی، اشتغالزایی را در شهرها و روستاها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در بحث تورم نیز بخش مسکن تاثیر گذار است و با رونق ساختمان سازی منجر به کاهش تورم می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه کشور بر استفاده از فناوری ها تاکید شده گفت: باید به سهم ۳۰ درصدی برسیم در حوزه فناوری های صنعت ساختمان پیشرفت هایی داشته است که باید تامین مالی را پیگیری و در دستور کار کنیم.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از سوی اتاق تعاون ایران با حضور معاونان وزارت صمت و راه با عرضه آخرین دستاوردها از روز هشتم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۱۱ شهریورماه دایر است.

نظر شما