شناسهٔ خبر: 67781441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توصیه‌های وزیر کار دولت سیزدهم به وزیر بعدی:

وزیر کار بعدی مطالبات تامین اجتماعی را از دولت جدید پیگیری کند / ۲.۵ میلیون شغل در دولت جدید ایجاد شد

توصیه‌های وزیر کار دولت سیزدهم به وزیر بعدی: صولت مرتضوی گفت: توصیه من به وزیر کار بعدی این است که برای جبران هزینه تامین اجتماعی باید ضریب پشتیبانی صندوق را افزایش و مطالبات آن را از دولت پیگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) امروز در حاشیه بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های افتتاحی وزارت کار در جمع خبرنگاران به ارائه کارنامه این وزارت خانه پرداخت. 

مرتضوی گفت: در دولت شهید رئیسی ۲.۵ میلیون اشتغال ایجاد و رکورد کاهشی بیکاری زده شد و تا پایان سال ان‌شاالله بیکاری وارد کانال ۶ درصد خواهد شد.

وی گفت: بنده در دولت چهاردهم نخواهم بود اما توصیه بنده به وزیر کار بعدی این است که حتما مطالبات سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های دیگر زیرمجموعه وزارت کار و صندوق‌ها را از دولت خواسته و پیگیری کند. 

وزیر تعاون تصریح کرد: ما در ابتدای این دولت بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک رفاه از سازمان تامین اجتماعی را تصفیه کردیم. میزان پرداختی صندوق تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۷ همت بود که الان به ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

این وزیر دولت سیزدهم ادامه داد: وزارت کار در حوزه حمل و نقل ریلی، دریایی، انتقال نفت و صادرات آن، بخش قابل توجهی از پتروشیمی کشور و تولید مصالح و فولاد و موادغذایی دخیل است. ما حتی کمبود آنتی بیوتیک و سرم بهداشتی را در کمتر از دو ماه به دستور رئیس جمهور شهیدمان در شستا جبران کردیم.

وی تاکید کرد: توصیه دیگر من به دولت جدید و وزیر کار بعدی این است که برای تامین هزینه تامین اجتماعی باید ضریب پشتیبانی صندوق نسبت شاغلین حق بیمه‌پرداز به بازنشستگان مستمری‌بگیر افزایش یابد. 

مرتضوی بیان کرد: ما بی انضباطی مالی را به انضباط مالی در شستا و شرکت‌های تابعه وزارت کار بدل کردیم. نود و هفت درصد شرکت‌های ما در شستا قرار دارد که گزارشات مطلوبی از آن امروز به گوش می‌رسد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: قانون جدید صندوق بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود. در این دولت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد و ما از بدهکارترین نهاد کشور به خوش حساب‌ترین نهاد تبدیل شدیم. 

مرتضوی گفت: امروز ۴۲۵ طرح در وزارت کار و شرکت‌های تابعه به ارزش ۵۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شد که به همت و تلاش نیروهای این وزارتخانه و تدابیر دولت سیزدهم، خدمات خوبی در چهارچوب این طرح انجام خواهد شد. ما امروزه درمان رایگان را برای بازنشستگان در مراکز ملکی و حتی طرف قراردادمان تضمین کردیم و در حوزه بیمه تکمیلی نیز تلاش بسیاری کردیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی ۵۵ درصد درمان کشور را برعهده دارد و بخش قابل توجهی از درمان رایگان را برعهده دارد. 

وی همچنین به تشکیل قرارگاه مسکن کارگری در دوران خود اشاره و افزود: از ظرفیت موجود در این قرارگاه برای احداث مسکن کارگری استفاده می‌شود. 

این عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان با اشاره به ویژگی‌هایی که وزیر کار بعدی باید داشته باشد، تاکید کرد: فردی برای وزارت کار و تعاون انتخاب شود که علاوه بر پاک دستی، درد کارگر و بازنشسته را درک کند. لذا در این چهارچوب مهمترین وظیفه وزیر بعدی، اخذ باقی‌مانده مطالبات صندوق‌ها از دولت است.

وی همچنین به وزیر کار بعدی توصیه کرد: وزیر بعدی نیز باید بحث اشتغال را در نظر داشته باشد. بنده در همان روز اولی که در مجلس معرفی شدم، متولی و نهاد پاسخگو در دولت پیرامون امر اشتغال را وزارت کار دانستم، هرچند بسیاری از افراد این اعتقاد را ندارند اما به لحاظ اصولی ما پاسخگوی امر اشتغال در کشور هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما