شناسهٔ خبر: 67676466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران به ۲۵ کشور جهان

ساری - ایرنا- ناظر گمرکات مازندران گفت: افزون بر ۲۰ هزار تن فرآورده لبنی از استان به ۲۵ کشور جهان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی گمرکات مازندران، امیر جمشیدی روز دوشنبه اظهار کرد: گمرکات مازندران بین ۵۶ گمرک فعال در صادرات فرآورده‌های لبنی رتبه دو از نظر وزنی در کشور را کسب کرد.

وی افزود: طی سه ماهه نخست امسال حجم صادرات فرآورده‌های لبنی ازطریق گمرک آمل و ساری از مرز ۲۰ هزار و ۱۲۵ تن گذشت.

جمشیدی ادامه داد: ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۲۸ میلیون و ۶۳۱ دلار بوده است.

صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران به ۲۵ کشور جهان

وی تصریح کرد: ۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، بحرین، قزاقستان، ژاپن، ترکمنستان، تایلند، پاکستان و… کشورهای مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

ناظر گمرکات مازندران افزود: میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کل کشور ۱۶۷ هزار تن به ارزش بیش از ۲۳۳ میلیون دلار بوده است. که سهم گمرکات مازندران از نظر وزنی و ارزشی ۱۲ درصد از کل صادرات فرآورده‌های لبنی کشور بوده است.

وی ادامه داد: فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، شیرخشک، پنیر، آب پنیر، خامه، کره، دوغ، ماست و… می‌شود.

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و فریدونکنار است.

صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران به ۲۵ کشور جهان

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می‌رود.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

نظر شما