شناسهٔ خبر: 67669586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همسر رییس جمهور شهید ایران:

تربیت شهادت طلبانه در مقابل استعمار و استکبار مقاومت می‌کند

زنجان - ایرنا - همسر رییس جمهور شهید ایران گفت: تربیت شهادت طلبانه می‌تواند در مقابل استعمار و استکبار مقاومت کند وگرنه دشمنان با فرهنگ مبتذل همه چیز را از بین می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمیله علم الهدی روز یکشنبه در اجتماع عزاداران در حسینیه اعظم زنجان با تاکید بر تربیت انقلابی و شهید پروری، افزود: اصحاب رسانه به کمک اصحاب مدرسه بیایند و به پدران و مادران کمک کنند تا فرزندان خودشان را شهادت طلب تربیت کنند.

وی گفت: شهادت علاوه بر دانستن، ادراک کردن نیز هست و شهید نور حق تعالی را مشاهده و دیگران را نیز به مشاهده دعوت می‌کند.

علم الهدی افزود: امروز در شرایطی هستیم که درخواست و طلب برای شهادت به سنت و سیره جوانان در ایران تبدیل شده و این سنت به سایر کشورها هم سرایت کرده است.

وی اضافه کرد: امروز عده‌ای به خاطر بی‌معنایی دچار بیزاری از دنیا شدند، عده ای هم عاشق دنیا هستند و برای ماندن در دنیا به هر کار سخیفی دست می زنند؛ در مقابل عده‌ای دیگر که گروه رستگاران هستند، دنیا را دوست دارند اما آن را برای رسیدن به حق تعالی قربانی می‌کنند.

همسر رییس جمهور شهید افزود: شهید رییسی، رییس جمهوری را معنا کرد که به معنای شکست حصارهای سیاسی، فرقه‌ای و قومی و مشارکت دادن همه مردم در همه امور و تصمیم گیری‌ها بود.

علم الهدی افزود: شهید رییسی به برکت روضه امام حسین (ع) بهتر از خیلی‌های دیگر زندگی را معنا کرد و توانست خیلی از ارزش‌ها و مسئولیت‌ها را معنا کند.

وی با بیان اینکه شایسته نیست از راهی که آمدیم به عقب برگردیم، گفت: این کشور در جهان موفق و قدرتمند شده و عزتی به دست آورده که لازم است از این دستاوردها صیانت شود.

علم الهدی با بیان اینکه آنچه دین و معنویت و حقیقت‌گرایی را زنده نگه داشته همین روضه‌هاست، افزود: توحید توسط امام حسین (ع) معنا شد و شهدای انقلاب اسلامی نیز پیروان امام حسین و حضرت ابوالفضل(ع) هستند و همانند آنان توحید را معنا کردند.

نظر شما