شناسهٔ خبر: 67668468 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرد شماره یک عملیات کرکوک کیست؟

کتاب «والعصر بخوان» با نگاهی به زندگی شهید اکبر آقابابایی به قلم الهام طاوسی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «والعصر بخوان» تازه‌ترین جلد از مجموعه «قصه فرماندهان» به قلم الهام طاوسی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. این کتاب براساس زندگی سردار شهید اکبر آقابابایی به بیان داستان‌هایی کوتاه از زندگی شهید حاج اکبر آقابابایی می‌پردازد.

شهیدحاج‌ اکبر آقابابایی، از فرماندهان شاخص سپاه پاسداران و مرد شماره یک عملیات کرکوک بود که سال 1375 به علت عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به کاروان شهدا پیوست. دوستانش او را اعجوبه‌ای می‌دانستند که در قلب کردستان فرماندهی می‌کرد، فرمانده‌ای جوان که در کوچه پس‌کوچه‌های جنوب شهر اصفهان قد کشیده بود، او یکی از بهترین طراحان جنگ بوده و تمام دوره‌های نظامی و غیرنظامی سپاه را به جز خلبانی طی کرد.

«والعصر بخوان» روایت‌هایی از ازدواج و زندگی خانوادگی شهید است که بیشتر آن‌ها برگرفته از خاطراتی است که دوستان و همرزمان او به فراخور زمان در کتاب‌هایی که از قبل چاپ شده، بیان کرده‌اند. امتیاز این کتاب، روایت داستان‌هایی است که هنوز مخاطبی نشنیده و در کتابی نیامده است. مصاحبه‌هایی بکر که بعد از سال‌ها ، از روزهای سخت جنگ کردستان و از زبان هم‌رزمان شنیده شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«وقتی می‌آمد، مدتی آرامش و آسودگی خیال مهمانم می‌شد. ماندن‌هایش دوام نداشت و دوباره باید زود برمی‌گشت. بودن‌هایش کم بود، اما در همان زمان‌های کم هم، احساس خوشبختی می‌کردم. از اینکه در کنارم بود، خوشحال بودم. دوباره که می‌خواست برگردد ناراحتی کنج دلم می‌نشست و در چهره‌ام مشخص می‌شد در دلم چه خبر است. اما اکبر به روی خودش نمی‌آورد و با شوخی و خنده می‌خواست حالم را عوض کند، اما هیچ چیز خوشحالم نمی‌کرد. آخر سر هم سرش را می‌آورد دم گوشم و سوره والعصر را با آن لحن زیبایش می‌خواند و می‌گفت: «هروقت دلت گرفت، سوره والعصر بخون!»

«والعصر بخوان» با شمارگان 1250 نسخه، در 99 صفحه و با قیمت 90 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما