شناسهٔ خبر: 67666363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی در پی ارتفاع امواج خلیج فارس

سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس و احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس در روزهای دوشنبه ۲۵ تیر تا چهارشنبه ۲۷ تیرماه، هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

از مخاطرات این پدیده جوی می‌توان به افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر اشاره کرد.

این سامانه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، خلیج‌فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر فعالیت خواهد داشت.

در پی فعالیت این سامانه، احتمال غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

در نتیجه به مواردی همچون منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌شود.

نظر شما