شناسهٔ خبر: 67666272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

نسل جدید خودروهای برقی در راه بازار/ غول آمریکایی وارد میدان شد نسل جدید خودروهای برقی در راه بازار/ غول آمریکایی وارد میدان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت که جنرال موتورز قصد دارد حداقل ۹۰۰ میلیون دلار برای بازسازی کارخانه خودروسازی لنسینگ میشیگان برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری کند. او اعلام کرد که بزرگترین خودروساز ایالات‌متحده ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی دولتی

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت که جنرال موتورز قصد دارد حداقل ۹۰۰ میلیون دلار برای بازسازی کارخانه خودروسازی لنسینگ میشیگان برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری کند.

او اعلام کرد که بزرگترین خودروساز ایالات‌متحده ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی دولتی دریافت خواهد کرد تا کارخانه میشیگان را در آینده نامشخصی به خودروهای برقی تبدیل کند.

جنرال موتورز گفت که در آینده خودروهای برقی را در لنسینگ تولید خواهد کرد و از بحث در مورد جزئیات مدل‌های برنامه‌ریزی شده خودداری کرد اما گفت که کارخانه به تولید کادیلاک CT۴ و CT۵ ادامه خواهد داد. در مجموع، وزارت انرژی  ۱.۷ میلیارد دلار کمک مالی برنامه ریزی شده برای ۱۱ نیروگاه در هشت ایالت اعلام کرد.

این خودروساز اعلام کرده است که قصد دارد تعدادی از کارخانه‌های موتور احتراق داخلی را به تولید خودروهای برقی تبدیل کند، زیرا قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ به فروش خودروهای گازسوز پایان دهد.

در ژانویه ۲۰۲۲، جنرال موتورز برنامه‌های خود را با ال‌جی انرژی سولوشن برای ساخت یک کارخانه تولید باتری ۲.۶ میلیارد دلاری در لنسینگ اعلام کرد. این کارخانه قرار است اواخر امسال تولید خود را آغاز کند.

رویترز گزارش کرد که خودروساز دیترویت از سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید و توسعه زنجیره تامین خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی اعلام کرده است.

 

همچنین بخوانید
  • گام نهایی پورشه برای وداع با این خودروها
  • تسلا دنده عقب گرفت/کاهش فروش خودروهای الکتریکی
  • خرچنگ‌ها به بازار خودرو می‌آیند+ فیلم
  • ورود 3637 دستگاه خودرو لوکس به کشور / پورشه و مازراتی در میان وارداتی‌ها

منبع: eghtesadnews-659625

نظر شما