شناسهٔ خبر: 67652848 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

شکستی جدید برای ایلان ماسک| ماهواره‌های استارلینک نابود شدند

بروز مشکل فنی در یکی از سیستم‌های موشک فالکون‌۹ منجر به از دست رفت جدیدترین محموله ماهواره‌های اینترنتی استارلینک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از یاهو، موتور مرحله دوم موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌اکس در آخرین ماموریت خود دچار نقص شد و بدین ترتیب تعدادی از ماهواره‌های اینترنتی این شرکت از بین رفت.

اداره هوانوردی فدرال پس از شکست مرحله فوقانی فالکون۹ طی ماموریت پرتاب ماهواره‌های اینترنتی استارلینک که روز پنجشنبه از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا اجرا شد، اعلام کرد، این شکست نیاز به بررسی و تفحص دارد.

به گفته شرکت اسپیس ایکس، موتور خلاء مرلین این موشک نتوانست سوخت دوم خود را کامل کند و دسته‌ای از ماهواره‌های استارلینک را در مدار اشتباه قرار داد که همگی آنها نابود شدند.

اکنون انتظار می‌رود که این ماهواره‌ها دوباره وارد جو زمین شوند و بدون هیچ تهدیدی برای عموم بسوزند.

«کن مرکر» از سازمان هوانوردی فدرال می‌گوید، قرارگیری ماهواره‌های استارلینک در مدار اشتباه یک مسئله بسیار جدی است و لازم است سازمان تحقیقات خود را به زودی آغاز کند؛ این حادثه می‌تواند امنیت عمومی را تحت تاثیر قرار دهدو بر پرواز فضایی انسان تأثیر بگذارد، در شرایطی که تدارک دو ماموریت فضایی برای ماه آینده دیده شده است.

سازمان هوانوردی فدارال نیز گفته است، این آژانس در هر مرحله از فرآیند تحقیقات شرکت خواهد کرد و باید گزارش نهایی اسپیس ایکس از جمله هرگونه اقدام اصلاحی را تایید کند.

به گفته شاهدان، پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های استارلینک توسط موشک فالکون‌۹، مرحله دوم موشک دچار خرابی و منجر به نابودی محموله شد.

به گزارش اسپیس‌ایکس، این شکست به دلیل یک مشکل فنی در یکی از سیستم‌های موشک فالکون‌۹ رخ داده است. در هنگام بازگشت به زمین، موشک به طور ناگهانی از مسیر خود منحرف شده و در نهایت در جو زمین از بین رفته است. ماهواره‌های استارلینک که روی این بخش موشک قرار داشتند نیز با موشک از بین رفتند.

این شکست باعث تأخیر در برنامه‌های گسترش شبکه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس خواهد شد؛ این شرکت گزارش داده است که در حال بررسی دقیق علت این خرابی است و تا زمان شناسایی و رفع مشکل، پرتاب‌های بعدی فالکون‌۹ به تعویق خواهند افتاد.

نظر شما