شناسهٔ خبر: 67531392 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرانسه - اسپانیا، بازی نخست نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا/ رونالدو با شکست، اروپا را ترک کرد

علیرضا بابک

تیم ملی فوتبال فرانسه با برتری برابر پرتغال حریف اسپانیا در نخستین دیدار دور نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دومین دیدار دور یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا میان فرانسه و پرتغال بدون ردوبدل‌شدن گلی در وقت‌های قانونی و اضافی پایان یافت تا ضربه‌های پنالتی تعیین‌کننده برنده این بازی باشد. این جدال اگرچه گلی در برنداشت اما در ۱۲۰ دقیقه بارها دو تیم موقعیت‌های گلزنی ایجاد کردند که یا با بی‌دقتی یا با مهارهای نجاتبخش مانیان و کوستا به جایی نرسیدند.

در ضربه‌های پنالتی این فرانسه بود که با نتیجه پنج بر سه توانست پرتغال را شکست دهد و راهی دور نیمه‌نهایی و حریف لاروخا در بازی سه‌شنبه‌ شب آینده شود. در ضیافت پنالتی‌ها دمبله، فوفانا، کونده، بارکولا و هرناندس هر پنج پنالتی فرانسه را به گل تبدیل کردند و در سمت مقابل رونالدو، سیلوا و مندس برای شاگردان مارتینس گلزنی کردند اما فلیکس ضربه پنالتی سوم تیمش را به تیر دروازه کوبید تا رویای کریستیانو رونالدو در یورو ۲۰۲۴ محقق نشود. باید دید آیا او به خط پایانش در تیم ملی رسیده یا سودای حضور در جام جهانی آینده را کماکان در سر می‌پروراند.

نکته جالب اینکه فرانسه بدون اینکه هیچکدام از بازیکنانش در جریان بازی گلزنی کنند به دور نیمه‌نهایی و بازی مقابل لاروخا، شانس اول قهرمانی رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما