شناسهٔ خبر: 67372249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

توصیه‌های انتخاباتی رهبر انقلاب

روزنامه جوان

انتخابات را صحنه‌جنگ قدرت قرار ندهید: هر وقتی که نامزد‌ها روش اهانت، توهین، تهمت و تخریب طرف مقابل را دنبال کردند و کشور به نحوی ضرر کرد اینجوری نباشد که مردم را از رقیب بترسانیم که اگر او بیاید چنین خواهد شد. نفرت‌پراکنی نباشد

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: مهدی فضائلی در توییت‌هایی جداگانه پنج توصیه انتخاباتی رهبر انقلاب را که در سال‌های مختلف بیان شده است، به اشتراک گذاشت. پنج توصیه رهبر انقلاب عبارت است از:
۱) انتخابات را صحنه‌جنگ قدرت قرار ندهید: هر وقتی که نامزد‌ها روش اهانت، توهین، تهمت و تخریب طرف مقابل را دنبال کردند و کشور به نحوی ضرر کرد اینجوری نباشد که مردم را از رقیب بترسانیم که اگر او بیاید چنین خواهد شد. نفرت‌پراکنی نباشد 
۲) شعار‌های غیر واقع‌بینانه داده نشود: شعار‌های غیر واقع‌بینانه گاهی ممکن است فریب مردم تلقی شود. با توجه به امکانات کشور و واقعیات کشور بایستی شعار داد و وعده داد؛ اینجوری بایستی عمل کرد. 
۳) ملاحظات اخلاقی جداً رعایت شود: واقعاً اگر نامزد‌های انتخابات ما، هم در مناظراتشان، هم در مصاحبه‌ها... اخلاق اسلامی را رعایت کنند، این سرریز می‌شود در جامعه، آحاد مردم ملاحظات اخلاقی را یاد می‌گیرند و رعایت می‌کنند؛ این سرمشقی برای آن‌ها خواهد شد. 
۴) نگذارید احساسات شخصی یا احساسات جناحی یا مطلقاً احساسات، بر منطق غلبه کند: منطق این است که وقتی دشمن نگاه می‌کند، احساس کند اینجا یکپارچه است. اینکه حرف‌هایی زده شودکه ازآن حرف‌ها دو جریانی و تخاصم و دوقطبی‌گری در داخل ملت یا در مجموعه نظام استفاده شود به ضررکشوراست. 
۵) گاهی اوقات طرف‌دار‌ها یک تعارض‌هایی را به وجود می‌آورند که خود نامزد‌ها از آن تعارض‌ها اصلاً خبر ندارند: یعنی گاهی اوقات در مواردی به تعبیری کاسه داغ‌تر از آش به وجود می‌آید؛ من خواهش می‌کنم طرف‌داران محترم نامزد‌ها مراقب این جهات باشند.

نظر شما