شناسهٔ خبر: 6515478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جهانگیری: اقتصاد مقاومتی سیاست دولت تدبیر و امید در دوران پسا تحریم

جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور معاون اول رییس جمهور ساعتی پیش در سالن فدک اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جهانگیری در این جلسه گفت: ما در دوران بعد از تحریم نیز اقتصاد مقاومتی را بعنوان یک نسخه جدی اقتصادی در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی حفظ و ادامه خواهیم داد، اقتصادی که متکی به توان داخلی و تعامل با خارج باشد.


وی گفت: ما برای دوران بعد از تحریم و حتی در صورت شدت یافتن تحریم ها نیز برنامه ریزی کرده بودیم و هم اکنون چند صد میلیارد دلار طرح قابل اجرا در دستگاه های اجرایی تعریف شده و به محض رفع تحریم ها در بخش توسعه زیر ساخت های کشور هزینه خواهد شد.


جهانگیری افزود: با رفع تحریم ها ظرف 2 تا 3 ماه تولید نفت ایران به 2 میلیون بشکه می رسد و در این دوران کشورهایی که در زمان تحریم شریک تجاری ایران بودند در الویت تجارت قرار خواهند داشت.


معاون اول رییس جمهور استفاده از منابع ارزی و ریالی بانک مرکزی را خط قرمز دولت بیان کرد و گفت: دولت در نظر دارد طرح های نیمه تمام را با شرایط آسان به بخش خصوصی واگذار کند و در عوض از بخش خصوصی خرید خدمت می کند.


دراین جلسه نماینده ولی فقیه در استان گفت: توافق هسته ای می تواند به نقطه عطف اقتصاد کشور تبدیل شود به شرطی که امکانات به زیر ساخت ها اختصاص یابد و منابع انسانی به نحو احسن مدیریت شود.


آیت اله عاملی افزود: دولت در کنار طرح های اقتصادی باید به دنبال اقتدار فرهنگی نیز باشد تا هزینه ها کاهش یابد و قابلیت نیروی انسانی در کشور بالا رود.


خدابخش استاندار اردبیل هم با توجه به قابلیت های گردشگری استان به ضعف زیر ساختی در حوزه توریسم و گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: کسب درآمد از بخش گردشگری در صورتی اتفاق می افتد که زیرساخت ها برای کسب درامد و حضور گردشگران خارجی فراهم باشد.

نظر شما