شناسهٔ خبر: 65103369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انتقال ۱۸۰ بیمار از بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های مرجع از طریق اورژانس هوایی

رییس اورژانس استان تهران از انتقال ۱۸۰ بیمار از بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های مرجع در تهران از طریق اورژانس هوایی و به صورت رایگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«اسماعیل توکلی» رییس اورژانس استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره اتصال خطوط مترو به بیمارستان‌ها گفت: در این زمینه جلسات متعددی در سازمان مدیریت بحران شهر تهران و اورژانس استان تهران در حال تشکیل است. 

وی ادامه داد: ما هر چقدر زیرساخت‌های انتقال مصدومین و بیماران به بیمارستان‌ها را تقویت کنیم قطعا در تهران با این جمعیت کمک کننده است. یکی از زیرساخت‌هایی که ما همیشه به آن فکر می‌کنیم اورژانس ریلی است حال این اورژانس ریلی می‌تواند به صورت زیرزمینی و مترو باشد و یا می‌تواند به صورت استفاده از قطارهای عادی و بین شهری باشد و ما در تلاش هستیم این تا این موضوع حتما اتفاق بیفتد. 

رییس اورژانس استان تهران خاطرنشان کرد: اتصال خطوط مترو به بیمارستان‌ها نیز از موضوعاتی است که سازمان مدیریت بحران شهر تهران آن را دنبال می‌کند و ما نیز به عنوان یک دستگاه مداخله‌گر حضور داریم و در جلسات شرکت می‌کنیم و نیازهایمان را مطرح می‌کنیم و این که این زیرساخت باید چه نوع المان‌هایی را داشته باشد در تبادل نظر هستیم و به وصورت مکرر این موضوعات را باهم در جلسات مختلف بررسی می‌کنیم. 

توکلی با بیان اینکه جلسات این موضوع در سازمان مدیریت بحران شهر تهران به صورت هفتگی برگزار می‌شود، گفت: انشاءالله به زودی اتصال مترو به بیمارستان امام خمینی راه اندازی خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت اورژانس در استان تهران و ۱۶ شهرستان این استان گفت: ما عقب ماندگی پایگاههای اورژانس در شهرستان‌های استان تهران و فرسودگی ناوگان در این شهرستان‌ها را از سنوات گذشته داشتیم و این عقب ماندگی که به ما ارث رسیده بود بسیار شدید بود. 

رییس اورژانس استان تهران با اشاره به کمبود نیرو در اورژانس شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در طی این مدت اقدامات بسیاری درخصوص نوسازی و بهبود وضعیت اورژانس در این شهرستان‌ها انجام شد و توانستیم ۳۷ پایگاه در ۱۶ شهرستان استان تهران کاملا نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی شده است و عمده ناوگان اورژانس در این شهرستان‌ها به طور کامل نوسازی و بازسازی شده است و نسبت به گذشته شرایط اورژانس شهرستان‌های استان تهران به طور کامل بهبود پیدا کرده است. 

توکلی تصریح کرد: زیرساخت‌های اورژانس هوایی در استان تهران در حال توسعه است و پدهای بالگرد در این مناطق اضافه شده است. هدف ما در گام اول بهبود وضعیت شهرستان‌های استان تهران بود که الحمدالله این اتفاق افتاده است و تعداد پایگاه‌ها در این بخش همچنان در حال افزایش است. کلانشهر تهران یک زیرساخت متناسب را تقریبا داراست. 

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد بیمار از طریق اورژانس هوایی از شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های مرجع منتقل شده اند، ادامه داد: در مواردی که نیاز است بیمار از بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های مرجع در شهر تهران منتقل شود تا جایی که در توان داریم سعی می‌کنیم این انتقال‌ها به صورت هوایی انجام شود و به صورت کاملا رایگان با بالگرد این انتقال‌ها انجام می‌شود و تلاش کردیم رضایت مندی و سرمایه اجتماعی را از این طریق در کشور افزایش دهیم. 

رییس اورژانس استان تهران با بیان اینکه بزرگترین اورژانس هوایی در کشور مربوط به استان تهران با دو فروند بالگرد است، خاطرنشان کرد: تاکنون تقریبا ۱۸۰ بیمار به صورت هوایی و کاملا رایگان از بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های مرجع منتقل شده است و این بغیر از ماموریت‌های روزانه اورژانس هوایی است.

انتهای پیام/

نظر شما