جوان آنلاین: «مجید زاهدی» روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با وجود تحریمها، متخصصان داخلی در تولید و تنوع محصولات اقدامات شایستهای انجام داده اند و اکنون سرمایه گذاری بر روی خطوط تولیدی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: هدف ما تولیدکنندگان صرفا بالا بردن تیراژ نیست بلکه هدف ما تولید کالاهای داخلی و عبور از کالاهای منتاژی است.
عضو انجمن لوازم خانگی ادامه داد: این مجموعه ۲۹ فروشگاه زنجیرهای دارد که قرار است به ۵۰ فروشگاه برسانیم در کنار این فروشگاهها خدمات پس از فروش و بیمهای هم داریم.
وی بیان داشت: شبکههای تولید، عرضه و فروش را تقویت میکنیم از طریق تسهیلات بانکی نیز به مشتریان خدمات اقساطی ارائه میکنیم.
زاهدی با بیان اینکه در بعضی از محصولات لوازم خانگی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد به تولید داخلی دست یافتهایم، گفت: در بعضی از محصولات از جمله تلویزیون توانسته ایم بیش از ۷۰ درصد از قطعات را بومی سازی کنیم.
وی افزود: در بعضی از محصولات نیز تا ۵۰ درصد تولید داخل و بقیه با استفاده از بهترین قطعات و کیفیت کالاهای خارجی تامین میشود.
زاهدی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق بر لوازم خانگی سایه انداخته است، گفت: تولیدکنندگان همیشه رقیب در بازار دارند هر چند جلوی واردات لوازم خانگی گرفته شده است، اما با کالاهای قاچاق رقابت میکنیم و این قابلیت را داریم که کیفیت را ارتقا دهیم و وارد بازار صادراتی شویم.
وی عنوان کرد: در تولیدات داخلی محصولاتی داریم که به خاطر تولید با کیفیت اکنون به با برندهای خارجی عرضه میشود یعنی برند داخلی را پاک میکنند و نام برند خارجی بر آن زده و به فروش میرسانند.
تاکید بر رضایت مشتریان با تولید باکیفیت
در ادامه این نشست، کامشان فتحی عضو انجمن لوازم خانگی اظهار داشت: نگاه ما به رقبای خارجی برای صادرات است و تاکید ما بر ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان است.
فتحی تاکید کرد: هر چند جلوی واردات کالاهای خارجی گرفته شد، اما بخش عمده بازار ایران را کالاهای قاچاق تشکیل میدهند که با ارتقای کیفیت از این بازار عبور خواهیم کرد.
شکستن انحصار بازار لوازم خانگی با ارتقای کیفیت کالاها
عضو انجمن لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان و تامین کنندگان داخلی با ارتقای تولیدات و کیفیت کالاها و روشهای مختلف عرضه محصولات، انحصار را در بازار از بین خواهند برند.
صاحبخبر -
∎
نظر شما