شناسهٔ خبر: 54645999 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان شیلات مطرح کرد

پرداخت شیلات کارت به تولیدکنندگان/ صادرات آبزیان به ۶۶۰ هزار تن می‌رسد

حسینی گفت: برای اولین بار شیلات کارت با حمایت وزیر جهاد کشاورزی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

آقای سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات گفت: در حوزه صید و صیادی ۷۰۰ هزار تن و آبزی پروری ۵۵۳ هزار تن تولید داریم که تا افق ۱۴۰۴ در حوزه صید و صیادی با ایجاد تکنولوژی های نوین همچون فانوس ماهیان در نظر داریم تولید را به یک میلیون و ۶۰ هزار تن و آبزی پروری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

به گفته او، یکی از موضوعات اساسی در حوزه خوداتکایی امنیت غذایی است که به همین منظور تا افق ۱۴۰۴ با افزایش تولید میزان وابستگی به تخم‌چشم زده را به ۹۲ تا ۹۳ درصد کاهش می یابد.

حسینی می گوید: با ممنوعیت صید خاویار از دریا در حوزه پرورش اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت خاویار و ۱۶ تن خاویار تولید شده که در افق ۱۴۰۴ طی برنامه تولید به ۲۰ هزار تن گوشت خاویار و ۱۰۰ تن خاویار می رسد.

رئیس سازمان شیلات گفت: صادرات در حوزه آبزیان با ۱۹ درصد رشد به ۱۶۶ هزار تن به ارزش ۵۵۴ میلیون دلار رسیده که تا افق ۱۴۰۴ صادرات را به ۶۶۰ هزار تن افزایش می دهیم.

بنابر آمار سازمان شیلات ۶۰۰ میلیون قطعه تخم‌چشم زده مورد نیاز پرورش ماهیان سردآبی است که هم اکنون امکان تولید ۳۷۰ میلیون قطعه وجود دارد که ابن امر یکی از موصوعات اساسی در حدزه خوداتکایی امنیت غذایی وجود دارد.

برای حمایت از بهره برداران تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش با نرخ ۱۲ درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، ۸۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۵ درصد و بدون محدودیت با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می شود که تاکنون بیش از ۸۶۰ بهره بردار ثبت نام کردند.

نظر شما