شناسهٔ خبر: 49194473 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاپی: برای طلای پارالمپیک پاریس برنامه دارم

توکیو- ایرنا- دارنده مدال نقره شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در رشته دوومیدانی گفت: تمام تلاشم را کردم اما ورزشکار آذربایجان در یک حرکت مدال را از آن خود کرد من برای مدال پاریس برنامه دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امان‌الله پاپی نماینده کشورمان در پرتاب نیزه با پرتابی به طول ۴۹ متر و ۵۶ سانتی‌متر ضمن شکستن رکورد جهان به مدال نقره پارالمپیک۲۰۲۰ رسید.او در حالی تا آخرین حرکت مدال طلا را از آن خود کرده بود که حیدری، شرکت‌کننده کشور آذربایجان در پرتاب‌ پنجم توانست از رکورد پاپی عبور کند.

امان‌الله پاپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اظهار تأسف از عوض شدن رنگ مدال خود گفت: من تمام رکوردهای ممکن را جابجا کردم اما قسمتم طلا نبود و ورزشکار آذربایجانی که تصور نمی‌شد به رکورد بالاتر از 50 برسد از من عبور کرد. با این شرایط رنگ مدال به نقره تبدیل شد اما این پایان راه من نیست به دنبال آن هستم با تمرینات مستمر رکورد کنونی را افزایش دهم به‌به مدال طلا برسم.

او بابیان اینکه هدف اصلی من طلای پارالمپیک بوده و خواهد بود افزود: تا سه سال دیگر باید تمریناتم به‌گونه‌ای باشد که بتوانم در پاریس بدون اما و اگر به قهرمانی برسم  من یک مدال طلا از پارالمپیک می‌خواهم و برای رسیدن به آن تلاش خواهم کرد امیدوارم بتوانم این رؤیا را در پاریس تحقق ببخشم.

دارنده مدال نقره بازی‌های پارالمپیک توکیو این را هم گفت: کمیته ملی پارالمپیک با اجرای سیاست کیفی گرایی انگیزه زیادی را در ما ایجاد کرد و موجب شد تا برای مدال تلاش کنیم. کادر فنی و فدراسیون نیز زحمات زیادی کشیدند و من نیز با مدال نقره‌ای که کسب کردم توانستم انتظار کمیته را برآورده کنم. آنان من را در ردیف شانس مدال نقره قرار داده بودند و من توانستم این مدال را کسب کنم.

کاروان ایران که با 62 ورزشکار عازم شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شده است تاکنون یک مدال طلا و 2 نقره کسب کرده است. تنها مدال طلا ایران را روح‌الله رستمی در دسته منهای 80 کیلوگرم پاراوزنه برداری کسب کرد. امان‌الله پاپی و امیر جعفری نیز مدال نقره به دست آوردند.

نظر شما