شناسهٔ خبر: 46021531 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد

توجه به پایه ریزی اخلاقی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به پایه ریزی اخلاقی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: روحیه انقلابی گری و عشق به اهل بیت در میام مردم آذربایجان شرقی موج می زند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اینکه مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم استان به مناسبت 29 بهمن تاکید فراوانی به نقش آذربایجان و تبریز در پرورش نخبگان سیاسی، علمی و فرهنگی و تاثیرگذاری آن ها در جریان سازی های مختلف کردند، به خوبی می تواند نشانگر قابلیت استان باشد. 

وی، وجود همدلی بین مسئولان و مردم در آذربایجان شرقی و تعالی ارزش های فرهنگی در بین آن ها را مدیون زحمات نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرده و گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته در طول 40 سال گذشته در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، پله های پیشرفت را طی کند.

پورمحمدی با تاکید بر لزوم تقویت سرمایه های اجتماعی مثل اعتماد مردمی گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید فکری به حال  پایه ریزی اخلاقی شود تا بتوانیم فرهنگ رعایت اخلاق در تریبون های رسمی و غیر رسمی را بین آحاد جامعه، نهادینه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید شاهد پایمال شدن ارزش ها باشیم، گفت: اینکه در تریبون های رسمی و فضای تلویزیون، توهین هایی علیه فرد یا گروهی مطرح شود، قطعا شایسته نیست.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که موضوع نقد با تخریب و سیاه نمایی کاملا متفاوت است و نباید به بهانه نقد، دست به زیرسوال بردن یک فرد و یا جریان بزنیم. 

پورمحمدی با تاکید بر لزوم جایگزینی مدیریت فرآیندی به جای مدیریت وظیفه ای، گفت: در استان آذربایجان شرقی جلسه ای با حضور مسئولان برای تصمیم گیری در حوزه مسائل مختلف از جمله موضوعات فرهنگی تشکیل شده و طی آن با همفکری یکدیگر در پی برنامه ریزی در این حوزه هستیم تا از هر گونه تکروی در این بخش خودداری شود. 

استاندار آذربایجان شرقی، این استان را پیشتاز در بحث کمک های مومنانه عنوان کرده و گفت: در ایام بیماری کرونا، این استان یکی از استان های پیشتاز کشور در بحث کمک های مومنانه بود که نشان از میزان تعهد و همدلی مردم آذربایجان شرقی است.

پایان پیام/699