به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا و سیما، حمید زادبوم افزود: با توجه به اهمیت این محصول و زیرساخت های مناسب جهت توسعه صادرات آن، و در راستای عملیاتی شدن تاکیدات ریاست محترم جمهوری، با دستور سرپرست وزارت صمت، کارگروه ویژه زعفران به مسولیت سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شده است.
وی افزود: این کارگروه متشکل از سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت های ذیربط از وزارت جهاد کشاورزی و صمت، همچنین تشکل های مرتبط و اتاق بازرگانی است.
زادبوم اضافه کرد، متعاقب تشکیل این کارگروه، میز ملی زعفران نیز برای بررسی مشکلات صادرات این محصول و کمک برای شناسایی بازارهای متنوع هدف، با حضور نمایندگان استان های خراسان رضوی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی، پس از تعطیلات این نهاد، در سازمان توسعه تجارت ایران دنبال خواهد شد
گفتنی است زعفران برند کالای صادراتی ایران است که سالانه بیش از ۵۰۰ تن در ایران تولید شده و حدامثر ۲۰ درصد مصرف داخلی دارد و بقیه آن به بازارهای مختلف جهان صادر می شود. در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش برای تحقق اهداف سیاست تجاری صادرات با ارزش افزوده است.
∎