شناسهٔ خبر: 39807940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا با وجود خطرهای زیادی که دارد به دولت کمک کرد

هدایت آقایی گفت: مجلس یازدهمی‌ها اصولگرایانی هستند که به لحاظ فکر و عقیده اختلاف سلیقه‌های جدی‌ای با هم دارند و این‌طور نیست که بتوانند برای تقابل و رویارویی با دولت به اجماع برسند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همه کشورهای دنیا را با چالش‌های گسترده‌ای روبه‌رو کرده است. در ایران و با توجه به تاثیرات ویروس کرونا، از روز 7 خرداد فضای سیاسی کشور وارد اتفاقات تازه‌ای می‌شود و با شروع به کار مجلس یازدهم که ترکیبی تمام اصولگرا دارد، باید منتظر رخدادهای تاز‌ه‌ای باشیم. یکی از مسائلی که در این بین و در کنار شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار دارد نوع رابطه بین این مجلس و دولت است. مساله‌ای که هدایت آقایی آن را با توجه به شیوع ویروس کرونا و اتفاقات سیاسی کشور تحلیل می‌کند.

 

هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مجلس یازدهم به لحاظ فنی حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند با دولت در بیفتد. دلیلش این است که مجلسی‌ها تا بخواهند ترکیب کمیسیون‌ها را انتخاب کنند و فراکسیون‌ها هم تشکیل شوند و شروع به کار کنند، به نیمه دوم سال رسیده‌ایم.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: این را هم باید در نظر گرفت که با وجود کوتاه شدن دست اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالیون از مجلس، مجلس یازدهمی‌ها اصولگرایانی هستند که به لحاظ فکر و عقیده اختلاف سلیقه‌های جدی‌ای با هم دارند و این‌طور نیست که بتوانند برای تقابل و رویارویی با دولت به اجماع برسند.

 

او همچنین توضیح داد: البته شرایط کرونایی را هم می‌توان دلیلی بر کنترل تندروها دانست. به هر حال در ایران، به مانند کل کشورهای جهان، همه فکر و ذکر حکومت و مردم رهایی از شر کروناست. همان‌طور که الان هم قابل مشاهده است، همه خبرها و تحلیل‌ها حول و حوش این ویروس همه‌گیر می‌چرخد و کمتر خبری درباره دیپلماسی یا مسائل اقتصادی مطرح می‌شود.

 

آقایی ادامه داد: البته معلوم است که دولت روحانی هم زبانش بسته است و هم دستش خالی، به همین دلیل دولتی‌ها در طول سال‌های دولتداریشان فشارهای زیادی را متحمل و با انواع و اقسام تهدیدها و قضاوت‌های آنچنانی روبه‌رو شده‌اند. به طوری که می‌توان گفت دولت به معنای واقعی کلمه مظلوم است؛ یعنی 70 درصد از نقدها در راستای غرض‌ورزی و کارشکنی بود و فقط 30 درصد از نظراتی را که علیه دولت طرح شده است، می‌توان نظراتی معقول و منصفانه شمرد.

 

هدایت آقایی در پایان گفت: می‌توان گفت، کرونا با وجود خطرهای زیادی که دارد، به دولت کمک کرد تا کمتر آماج حمله‌های تخریبی رقیب قرار گیرد.

 

 

چکیده گفت‌وگو با هدایت آقایی

 

دست و زبان دولت روحانی بسته است

 

مجلس بخواهد هم نمی‌تواند با دولت در بیفتد

 

اصولگرایان مجلس یازدهم با هم اختلافات جدی‌‌ای دارند

 

دولتی‌ها فشارهای زیادی را متحمل شده‌اند

نظر شما