شناسهٔ خبر: 31428170 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبگرفتگی معابر در مناطق جنوبی کشور

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق جنوبی کشور مانند استان های فارس ، هرمزگان، کرمان ، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از کهگیلویه و بویراحمد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها رخ می دهد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور بارش خواهیم داشت که همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود، در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف است و مناطق جنوبی کشور به صورت رگبار و رعد برق خواهد بود.
وی اظهار داشت: امروز بیشترین بارش ها در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، برخی از مناطق شمال غرب، و ارتفاعات البرز مرکزی و فردا در دامنه های زاگرس مرکزی خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه علاوه بر دامنه های زاگرس مرکزی در بخش هایی از استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس و کرمان بارش ها ادامه دارد.
وی افزود: امروز و فردا در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق به علت وزش باد شدید شرایط برای خیزش گرد و خاک فراهم می شود، امروز در مناطق جنوب غرب نیز به علت وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
رفیعی گفت:امروز تا جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند و روز جمعه و شنبه دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز در برخی از ساعات بارش باران همراه با وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق خواهد داشت، بیشینه دمای امروز در پایتخت 12 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید ، کمینه دمای امروز صبح 7 درجه بالای صفر بود که با 4 درجه کاهش به 3 درجه بالای صفر می رسد.
رفیعی گفت: بندرعباس با دمای 26 درجه بالای صفر و شهرکرد منفی 6 درجه، کرمان منفی 4 و بیرجند منفی 3 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1440

نظر شما