شناسهٔ خبر: 22962699 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول: آموزش های مهارتی در زندان ها متناسب با بازار کار توسعه یابد

همدان- ایرنا - مدیرکل زندان های استان همدان گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارتی در زندان های این استان باید متناسب با بازار کار توسعه یابد.

صاحب‌خبر -

حسن محمد یاری شامگاه دوشنبه در گردهمایی کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی در زندان همدان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزش مهارتی مطابق بازار و کسب و کار در زندان ها علاوه بر ایجاد فرصت شغلی در بازسازی شخصیت روحی و روانی زندانیان تاثیر گذار است
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در رشته های جدید که زمینه افزایش تولید و اشتغال در داخل زندان ها را دارند باید در اولویت قرار گیرد.
وی با تاکید بر توسعه دوره های حرفه آموزی فنی و حرفه ای در زندان های این استان گفت: از برگزاری دوره های تکراری و رشته های اشباح شده در زندان ها باید پرهیز شود چراکه با گذر زمان آموزش های مهارتی پیشرفت داشته و اداره کل فنی و حرفه ای نیز به دنبال آموزش های مهارتی منجر به اشتغال است.
مدیرکل زندانهای همدان ادامه داد: برای دستیابی به این هدف باید از برگزاری کلاس های تکراری و اشباح شده خودداری کرد و در مقابل رشته های به روز و منتهی بر کسب و کار آموزش داده شود.
محمدیاری با بیان اینکه فضای مناسب برای برگزاری دوره مهارت آموزی در زندان ها ایجاد شده است خواستار برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی متناسب با مشاغل بانوان برای این طیف از زندانیان شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان نیز با بیان اینکه نگاه کمی به مقوله آموزش نادرست است بلکه در این زمینه باید کیفیت را مد نظر قرار داد گفت: هدف از برگزاری دوره های آموزش ایجاد اشتغال با توجه به نیازهای بازار باشد.
وهب مختاران افزود با تاکید بر ضرورت آموزش در حوزه بانوان افزود: می توان از ظرفیت آموزشگاه های آزاد برای آموزش بانوان استفاده کرد تا حلقه آموزش، تولید و بازاریابی محقق شود.
طبق آخرین خبر منتشره، ۱۲۷ دوره در زندان های استان برای مددجویان به میزان 243 هزار نفر ساعت در 6 ماهه نخست سال جاری توسط سازمان­ های آموزش فنی و حرفه ­ای ، مرکز آموزش جهاد کشاورزی ، صنایع دستی و منابع طبیعی برگزار شده است که 15.11 درصد آمار برگزاری دوره های اشتغال و حرفه آموزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*