شناسهٔ خبر: 15099065 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه کاروکارگر | لینک خبر

در حاشیه خبر

صاحب‌خبر -
  • آخرین آمار فوتی‌ها و مصدومان سیل  اخیر در شمال کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی در سیل و توفان شمال کشور از ١٢ الی ١٤ شهریور را تشریح کرد.
به گزارش کاروکارگر ؛ ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات ، در تشریح گزارش امدادرسانی در سیل و توفان از١٢الی ١٤ شهریور ۹۵ اظهار داشت: ۵ استان (مازندران،گلستان،سمنان،اردبیل و آذربایجان شرقی) و ۲۱ شهرستان (قائمشهر، سوادکوه، آمل،بابل،ساری، جویبار، نور، بابلسر، بندپی، بهشهر، نوشهر، چالوس، کلاله، آق قلا، بندرگز، کردکوی، مینودشت، گرگان، شاهرود، پارس آباد و هریس)متاثر از این سیل بوده اند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت  به ۱۵۲ شهر و روستا امدادرسانی شد، گفت: همچنین امدادرسانی به ١١٦٥٧نفر، اسکان ۴۰ نفر(برپایی ١٠ دستگاه چادر) و امدارسانی به ٥١نفر(٤٨ نفر مازندران و ۳ نفر گلستان) از جمله اقدامات انجام شده به شمار می رود.
رئیس سازمان امداد و نجات آخرین آمار فوتی های سیل اخیر را ۷ نفر(گلستان ۴ نفر و مازندران ۳ نفر) اعلام کرد و گفت: تخلیه آب از ۵۷ واحد مسکونی، رهاسازی ۴ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب، توزیع ١٤٧٥٠ کیلوگرم نایلون، توزیع ٦٥٠تخته پتو، توزیع ۲۴۰ تخته موکت از دیگر اقدامات به شمار میرود.چرخسار گفت: امدادرسانی در مازندران همچنان ادامه دارد.

  •  نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۵ اعلام شد و داوطلبان می توانند برای مشاهده کارنامه خود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.
به گزارش کاروکارگر، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گروه پزشکی می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با درج کد رهگیری خود نتیجه آزمون را مشاهده کنند.
آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۵ در ۷۷ رشته و ۵۶ مجموعه رشته برگزار شد که در این آزمون ۷۲ هزار و ۹۸۹ نفر شرکت کردند  و در نهایت ۶ هزار و ۵۱۱ نفر در رشته های دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، دانشگاه شاهد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه های وابسته به نیروهای مسلح، داروسازی پذیرفته شدند.

  • آمادگی استانداری تهران برای برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اعلام آمادگی استانداری برای برگزاری الکترونیک انتخابات شوراهای شهر، گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به احتمال زیاد پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان تهران به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا ؛ سید شهاب‌الدین چاوشی  گفت: در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی در انتخابات شوراها به عنوان ناظر این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.
وی افزود: استانداری در دوره گذشته نیز این آمادگی را داشت تا انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کند. در پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز این آمادگی از سوی استانداری وجود دارد که با موافقت مجلس شورای اسلامی این امر محقق شود.
 پنجمین دوره انتخابات شوراها همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

  •  تغییر زمان برگزاری "سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور"

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان برگزاری سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با  ایلنا با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای دستور ریاست‌جمهوری مبنی بر رعایت عدالت جنسیتی در استخدام‌های بخش دولتی، براساس هماهنگی و تغییرات صورت گرفته، امکان حضور بانوان در حداقل ۳۰۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است.
وی با اشاره به این مطلب که بانوان متقاضی می‌توانند براساس مفاد اطلاعیه‌ای که یکشنبه ۲۱ شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌گردد نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تسهیلات فراهم شده در رابطه با ثبت‌نام، تاریخ برگزاری این آزمون از ۱۹ شهریور به نیمه دوم آبان‌ماه تغییر یافته است.

  • احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه

وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه خبر داد و گفت: هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون مشخص نشده و به محض آنکه قطعی شود، اعلام خواهد شد.
به گزارش کاروکارگر، علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با وزیر تربیت عراق در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی امسال نیز توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.
وی افزود: مذاکراتی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام شده تا آزمون اخیر با آزمونی که قبلا قرار بود برگزار شود، همزمان انجام شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری کار را پیش ببریم. سازمان امور اداری با توجه به هماهنگی‌هایی که باید صورت پذیرد مهرماه را زمان برگزاری آزمون استخدامی در نظر گرفته‌اند و به محض آنکه نهایی و قطعی شود، زمان را اعلام می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی اظهار کرد: روز گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای پیرامون کسری اعتبارات در آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان داشتیم که وعده دادند در اولین فرصت تعهدات را جبران کنند.
فانی افزود: البته تاریخ دقیق ذکر نشده و امیدواریم هر چه زودتر نهایی و مشخص شود. هشت درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۹۳ به تعویق افتاده بود که تخصیص اعتبارات آن از سوی سازمان مدیریت داده شده و باید خزانه تامین اعتبار کند تا پرداخت شود.