شناسهٔ خبر: 9996434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی:

ثبت نام ۵۶ داوطلب در انتخابات خبرگان و مجلس/ پایان ثبت نام مجلس خبرگان با ۱۰ داوطلب

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: از آغاز ثبت نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری تاکنون ۵۶ نفر برای حضور در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ خیرالله ترخانی اظهارداشت: 10نفر در مجلس خبرگان برای حوزه انتخابیه خراسان شمالی و 46 نفر در مجلس شورای اسلامی که 34 نفر از حوزه انتخابیه بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان و 6 نفر از حوزه انتخابیه اسفراین و 6 نفر از حوزه انتخابیه شیروان ثبت نام کرده اند.


وی گفت: از تعداد کل افراد ثبت نام شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک نفر با مدرک لیسانس، 35 نفر با مدرک فوق لیسانس و هفت نفر با مدرک دکترا و سه نفر با تحصیلات حوزوی ثبت نام کرده اند.


مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی ادامه داد: از تعداد 46 نفر ثبت نام شده برای مجلس، 44 نفر مرد و دونفر زن هستند.


وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در مجلس خبرگان در مراکز استانها امروز تا ساعت 18 در مراکز استانها و ساعت 24 امشب در وزارت کشور تمدید شده بود.
ترخانی تصریح کرد: به رغم اینکه دو روز دیگر تا پایان ثبت نام مجلس شورای اسلامی باقی مانده است این تعداد به 46 نفر افزایش و شاهد افزایش قابل توجه این آمار خواهیم بود و این در حالیست که در مجلس نهم 38 نفر ثبت نام شده بودند.


استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.


همچنین استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یک نماینده است.

 


 

نظر شما