شناسهٔ خبر: 9992349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرهادی در جمع خبرنگاران:

۱۶۶ نفر از حوزه انتخابیه تهران برای انتخاب مجلس خبرگان رهبری نامزد شدند

فرماندار تهران گفت: تاکنون ۱۶۶ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران کاندید شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، عیسی فرهادی فرماندار تهران عصر امروز سه‌شنبه طی ارائه گزارشی اظهار داشت: امروز آخرین روز ثبت‌نام خبرگان بود که تا ساعت 18 تمدید شد و از این ساعت به بعد ثبت‌نام به پایان می‌رسد. 

وی تصریح کرد: هر کسی که تاکنون برای ثبت‌نام مراجعه کرده باشد و در این مکان حضور یابد، ثبت‌نامش انجام خواهد شد.

فرهادی به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در مجلس خبرگان رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون از حوزه انتخابیه تهران 166 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 6 نفر از آنها زن و 160 نفر مرد هستند که انشاءالله پرونده آنها تکمیل خواهد شد و مراحل قانونی طی می‌شود.

فرماندار تهران به انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و گفت: 5 روز از ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، در این مدت و به ویژه امروز روز شلوغی در خصوص ثبت‌نام‌ها بود.

وی اضافه کرد: تا این لحظه، پرونده 1070 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تکمیل شده است و در حال تکمیل است که از این تعداد ثبت‌نام 822 نفر تکمیل شده و رسید ثبت‌نام دریافت کرده‌اند.

فرهادی با بیان اینکه 248 نفر در حال ثبت نام هستند گفت: از تعداد 822 نفر که ثبت‌نامشان تکمیل شده، 677 نفر مرد و 145 نفر زن هستند.

فرماندار تهران گفت: تعداد داوطلبان اقلیت‌های دینی 10 نفر و تعداد داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس دارند 67 نفر است.

وی درباره مدارک تحصیلی 822 نفر از ثبت نام‌کنندگانی که ثبت‌نامشان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تکمیل شده است، گفت: از این 822 نفر 161 نفر دارای مدرک دکترا، 584 نفر فوق‌لیسانس، 25 نفر لیسانس، 51 نفر دارای مدرک حوزوی و یک نفر نیز فوق دیپلم دارد.

فرهادی با بیان اینکه ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری همچنان ثبت نام نامزدهای مجلس را در وزارت کشور و فرمانداری تهران داریم و بعدازظهر روز جمعه نیز پرونده ثبت‌نام کنندگان کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز شنبه جواب استعلامات از مراکز چهارگانه به مرور ثبت‌نام انجام گرفته که بعد از پنج روز خواهد بود، وصول می‌شود و جلسه هیأت اجرایی در هفته آینده به مدت 10 روز طول خواهد کشید که بعد از اعلام نتایج کاندیدای مجلس توسط هیأت اجرایی بررسی و اعلام نتیجه به هیأت نظارت شهرستان‌ها واستانها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/YFIMTH

نظر شما