شناسهٔ خبر: 9986282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هفته سیاه آلودگی برای اصفهان/گروه‌های حساس امروز نیز نفس نکشند

استان‌ها > اصفهان - با احتساب آلودگی شدید امروز یک هفته است که هوای اصفهان در وضعیت ناسالم قرار دارد؛ هفته‌ای که اصفهانی‌ها در آن به سختی هوای سالمی برای تنفس پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین، یک هفته است که هوای اصفهان از وضعیت ناسالم خارج نشده است و شاخص کیفی هوا میان وضعیت ناسالم برای عموم مردم و ناسالم برای گروه‌های حساس متغیر بوده است.

امروز نیز هوای اصفهان با میانگین شاخص 138 برای گروه‌های حساس ناسالم است و در بیشتر شهرستانهای استان نیز وضعیت به همین منوال است و البته به گفته بیجندی دیرکل هواشناسی استان از روز جمع با توجه به بارش برف و باران در سطح استان وضعیت کیفی هوا پس از یک هفته به سمت و سوی وضعیت سالم تغییر جهت می‌دهد.

در طول هفته گذشته تنها یک بار مدارس اصفهان آن هم در نوبت مهدکودک و دبستان تعطیل شد که البته در این ارتباط استاندار اصفهان در نشست خبری خود اعلام کرد که برای این تعطیلی باید جوابگوی نهادهای نظارتی کشور باشد اما دبیر برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان این تعطیلی را امری لازم برشمرده است.

مسئولان محیط ‌زیست نیز در واکنش به این آلودگی پایدار همچون همیشه تنها اعلام کردند که تعداد روزهای ناسالم اصفهان کمتر از سال گذشته بوده است این در حالی است که با توجه به بارگزاری بیش از حد صنایع که به گفته ظهرابی مدیرکل محیط زیست بیش از توانایی خودپالایی اصفهان است روزهای ناسالم اصفهان به اندازه‌ای زیاد است که هنوز که هنوز است جای کار بسیار دارد.

مهدی ترکاشوند دبیر برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: در سال 93 هوای پاک و سالم به 146 و در سال 94 تا پایان آذر به 186 روز افزایش یافت.

وی افزود: در همین مدت تعداد روزهای ناسالم برای افراد حساس از 103 روز به 78 روز و تعداد روزهای ناسالم برای عموم از 27 روز به 12 روز کاهش یافت.

دبیر برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان با بیان اینکه تلاش اداره کل محیط زیست استان در تلاش است تا در آینده این میزان را کاهش دهد، تصریح کرد: تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی و مقطع دبستان که روز یکشنبه به دلیل آلودگی هوا انجام شد نیز به دلیل این بود که پیش بینی کرده بودیم ممکن است تجمیع آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان افزایش یابد و مشکلاتی را برای کودکان و دانش آموزان مقطع دبستان بوجود آورد.

شاید زمانی که بارگزاری بیش از حد صنایع بر دوش هوای اصفهان سنگینی می‌کرد مسئولان باید پیش‌بینی روزهای خاکستری اصفهان را می‌کردند اما در شرایط کنونی مسئولان محیط زیست معتقدند تنها با یک برنامه درازمدت می‌توان به شرایط مطلوب دسترسی پیدا کرد و تا آن زمان به یقین اصفهانی‌ها باید با روزهای سخت آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما