شناسهٔ خبر: 9980461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مطهری در جمع خبرنگاران:

در صورت رد صلاحیت شدن التماس نمی کنم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در ستاد انتخابات کشور گفت: در صورت رد صلاحیت شدن التماس نمی کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از حضور در وزارت کشور و ثبت نام به عنوان داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای شرکت در این دوره از انتخابات خیلی مردد بودم و با خود کلنجار رفتم اما دست آخر به این نتیجه رسیدم که شرایط کشور به گونه ای است که وجود امثال بنده یک وظیفه است.

 

وی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور هنوز چه به جهت سیاست خارجی و چه به لحاظ سیاست داخلی به شرایط طبیعی خود بازنگشته است اضافه کرد: بر این اساس لازم است تلاش های مختلف صورت بگیرد زیرا اگر مجلس به صورت واقعی تشکیل شود و نماینده واقعی ملت باشد مطابق قانون اساسی خیلی کارها می تواند انجام دهد.

 

باید تلاش کنیم نمایندگان خوش فکر، مستقل و آزاده به مجلس راه یابند

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بر این اساس باید تلاش کنیم نمایندگان خوش فکر، مستقل و آزاد و کسانی که وام دار و مدیون گروه یا کسی نباشند و به دو وظیفه اصلی یعنی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون به درستی رسیدگی کنند ضمن اینکه لازم است تحولاتی در مجلس شورای اسلامی از نظر آئین نامه داخلی و موضوع مدیریت صورت پذیرد.

 

در صورت رد صلاحیت شدن التماس نمی کنم

 

مطهری در خصوص اینکه چنانچه عملکرد فعلی شما در مجلس شورای اسلامی سبب رد صلاحیت شما شود چه واکنشی نشان خواهید داد گفت: من دلیلی برای این اقدام نمی دانم آنچه در این سال ها بیان کردم همه مطابق قانون اساسی و قوانین کشور بوده و دلیلی برای این اقدام نمی بینم اما در صورت رد صلاحیت شدن هر کس قاعدتا اعتراض می کند طبیعتا بنده نیز اعتراض می کنم اما التماس نمی کنم و اگر این اتفاق بیفتد حجت بر من تمام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کدام لیست انتخاباتی قرار خواهید گرفت گفت: تاکنون صحبت خاصی در این خصوص نشده گرچه بنده ابایی از اینکه اسمم در لیست خاصی باشد ندارم و اساسا اعتمادی به دسته بندی های سیاسی ندارم و معتقدم این دسته بندی ها بیش از اینکه ریشه فکری داشته باشد ریشه در روابط و دوستی ها دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: احتمالا فهرستی تحت عنوان صدای ملت منتشر خواهیم کرد که بنده عضو این فهرست هستم.

 

مطهری در خصوص مسئله نظارت خبرگان بر عملکرد رهبری و زیر مجموعه های رهبری گفت: من در نامه ای که در این رابطه خطاب به صادق لاریجانی نوشتم بیان کردم از قانون اساسی چنین برداشت می شود که خبرگان وظیفه نظارت بر رهبری و نهادهای زیر مجموعه را دارد نه تنها می تواند این نظارت را انجام دهد بلکه موظف به انجام این کار است.

 

وی ادامه داد: در قانون اساسی آمده است یکی از وظایف خبرگان این است که بقای شرایط رهبری را در رهبر تعیین کنیم و به این واسطه رصد کردن بقای رهبری بدون رصد کردن رفتار وی ممکن نیست و قطعا مجلس خبرگان می تواند این کار را انجام دهد و بر نهادهای زیر مجموعه رهبری نظارت داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اساسا این حرف که یک فرد اختیارات فراوانی داشته باشد و هیچ نظارتی بر آن نباشد حرف غلطی است ادامه داد: این حرف نه با عقل سازگار است و نه با اسلام.

 

مطهری به تعبیری از شهید مطهری در این خصوص اشاره کرد و افزود: شهید مطهری عنوان می کردند اگر هر مقام غیرمعصومی در جایگاه غیر قابل انتقاد قرار گیرد هم برای خود خطر است و هم برای اسلام.

 

وی در ادامه در خصوص رد صلاحیت هایی که ممکن است در شورای نگهبان صورت پذیرد گفت: ترکیب شورای نگهبان نسبت به دوره قبل بهتر است و برخی افراد خوش فکرتر در شورای نگهبان حضور یافته اند و با این واسطه فکر می کنم رفتار شورای نگهبان معتدل تر از پیش باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور فکر می کنم مجلس آینده مجلس بهتری باشد.

نظر شما