شناسهٔ خبر: 9978566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امیری در جمع خبرنگاران:

جزئیات آخرین روند داوطلبین شرکت در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

سخنگوی وزارت کشور دقایقی پیش در جمع خبرنگاران حاضر و جزئیات داوطلبین شرکت در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را شرح و تفصیل نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و سخنگوی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران آخرین آمار شرکت کنندگان برای داوطلبی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به این شرح اعلام کرد.

 

براساس این گزارش تا این لحظه 503 نفر برای داوطلبی شرکت در مجلس خبرگان رهبری در وزارت کشور حضور یافتند که از این تعداد ثبت نام 442 نفر کامل شد و ثبت نام 61 نفر در حال انجام است.

 

سخنگوی وزارت کشور آمار ثبت نامی های مجلس شورای اسلامی را نیز 4217 نفر تاکنون اعلام کرد که از این تعداد ثبت نام 4029  نفر کامل شد و 188 نفر در حال انجام ثبت نام هستند.

 

وی آماری جزئی تر از ثبت نام کنندگان را این طور عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی 382 نفر زن به عنوان داوطلب ثبت نام کردند بیشترین سن در میان داوطلبین شرکت در مجلس شورای اسلامی 75 سال و کمترین سن 29 سال بود. آمار داوطلبین ه مدرک کارشناسی ارشد داشتند 3045 نفر و تا عصر دیروز 9 نفر از اقلیت های مذهبی برای داوطلبی در شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

 

امیری ادامه داد: داوطلبین شرکت در مجلس خبرگان رهبری نیز 6 نفر زن حضور داشتند که 260 نفر تحصیلات حوزوی و 60 نفر از داوطلبین شرکت در مجلس خبرگان رهبری دارای مدرک ارشد و دکتری هستند 26 نفر نیز مدرک کارشناسی دارند.

نظر شما