شناسهٔ خبر: 9965318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات کشور:

سه هزار و 522 داوطلب مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند/ثبت نام 434 داوطلب خبرگان رهبری

تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور از نام نویسی سه هزار و 522 داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابی سراسر کشور تا ظهر امروز (سه شنبه) خبر داد و گفت: تاکنون ثبت نام سه هزار و 13 داوطلب از این تعداد قطعی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی روز سه شنبه با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران و بازدید از فرایند ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه در جمع خبرنگاران افزود: درهمین ارتباط فرایند ثبت نام 509 داوطلب مجلس شورای اسلامی در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه 254 نفر از دوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی زن هستند تصریح کرد: دو هزار و 761 دواطلب نیز مرد هستند.
مقیمسن ترین داوطلب ثبت نام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی 74 ساله است گفت: جوان ترین داوطلب ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دارای30 سال است.
به گفته وی برای نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی محدودیت سنی وجود دارد و افراد 30 تا 74 ساله امکان نام نویسی دراین انتخابات را دارند.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه تا ظهر امروز 434 داوطلب مجلس خبرگان رهبری از حوزه های انتخابیه استانی سراسر کشور نام نویسی کرده اند افزود: ثبت نام 359 داوطلب قطعی شده و فرایند نام نویسی 75 داوطلب در حال تکمیل است.
مقیمی شمار داوطلبان زن ثبت نام شده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را شش نفر ذکر کرد و گفت: 428 داوطلب مرد نیز برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کشور نام نویسی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: مسن ترین داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 92 سال و جوانترین داوطلب نیز 23 سال سن دارد.
به گفته مقیمی، آمارهای ارائه شده در خصوص نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تا ساعت 12:40 دقیقه امروز(سه شنبه) است.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تاکنون 565 داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران و 86 نفر نیز از حوزه انتخابیه استان تهران برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.
مقیمی از داوطلبان نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خواست تا در مهلت باقیمانده ( پایان وقت اداری روز چهارشنبه) برای نام نویسی اقدام کنند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعلام وجود اشکالاتی در نرم افزار اخذ رای از سوی شورای نگهبان تاکید کرد: در حال رفع این مشکل هستیم و براساس زمان بندی تعیین شده جلو می رویم و با وجود متخصصان مربوطه برای رفع این مشکل تلاش می کنیم.
معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر راه ندادن خبرنگاران به فرمانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تذکر حاضر در این خصوص داده می شود اما داوطلبان، خبرنگاران و مجریان انتخابات نیز باید قانون را به طور کامل رعایت کنند.
مقیمی با اشاره به اینکه داوطلبان انتخابات افرادی با شخصیت و فهیم هستند یاد آور شد: تاکنون تخلف خاصی از سوی ثبت نام کنندگاندر سطح کشور مشاهده نشده است.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود اعضای هیات های اجرایی برخی شهرهای کشور اصولگرا هستند نیز افزود: توصیه ما همواره به فرمانداران این بوده که فارغ از گرایشات سیاسی افرادی متدین، شجاع، کارآمد، خوشنام و کسانی که رای مردم را حق الناس می دانند، برای عضویت در هیات های اجرایی پیشنهاد شوند.
مقیمی همچنین با اشاره به اینکه امکان تمدید زمان ثبت نام مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود ندارد تاکید کرد: زمان نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه(دوم دی ماه) و انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه(چهارم دی ماه) به پایان می رسد و تمدید روزانه این مهلت امکان پذیر نیست ولی در صورت وجود مراجعه کننده فعالیت ستادهای انتخاباتی ادامه خواهد داشت.
محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور روز سه شنبه با حضور در فرمانداری تهران از روند فعالیت های ستاد حوزه انتخابیه تهران و فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این ستاد دیدن کرد.
تهرام/2079/7364/1625

نظر شما