شناسهٔ خبر: 9963352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مقیمی: تاکنون تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم/ 6 زن برای خبرگان ثبت نام کرده اند

سیاست > انتخابات - تسنیم نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات تمدید نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین مقیمی در حاشیه بازدیدش از محل ثبت‌نام فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به آماری از ثبت‌نام نامزدهای مجلس، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های تهران یعنی حوزه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس 565 داوطلب ثبت‌نام کردند و در انتخابات مجلس خبرگان استان تهران نیز 86 داوطلب ثبت‌نام کردند.

وی درباره آمار نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان در کل کشور، گفت: تا ساعت 20 دقیقه به یک بعدازظهر امروز برای مجلس خبرگان رهبری 434 داوطلب مراجعه کردند که 359 داوطلب ثبت‌نام شده‌اند و 75 نفر در حال تکمیل ثبت‌نام هستند و از این تعداد 6 نفر زن و 428 نفر مرد هستند و بالاترین سن داوطلبان در خبرگان 92 و کمترین سن 23 سال است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در کل کشور، گفت: تا ساعت 12:45 امروز سه هزار و 522 نفر برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس ثبت ‌نام کردند که سه هزار و 13 نفر ثبت‌نام شده‌اند و 509 نفر در حال ثبت‌نام هستند و از این تعداد 254 زن و دو هزار و 761 نفر مرد هستند، ضمن اینکه بالاترین سن 74 و پایین‌ترین سن 30 سال است.

مقیمی با توصیه‌ای به داوطلبان مجلس خبرگان یادآور شد: با توجه به اینکه امروز و فردا برای ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری فرصت باقی مانده، لذا از تمام کسانی که برای ثبت‌نام آمادگی دارند درخواست می‌کنیم که ظرف امروز و فردا به حوزه‌های انتخابیه جهت ثبت‌نام مراجعه کنند، چرا که پنجشنبه و جمعه تنها مختص ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی است.

وی درباره آخرین وضعیت نرم‌افزار انتخابات الکترونیکی گفت: کارشناسان شورای نگهبان به نرم‌افزار اشکالاتی گرفتند که در حال رفع آن هستیم. ما طبق برنامه زمان‌بندی جلو می‌رویم و امیدواریم مشکلات برطرف شود. درباره نرم‌افزار، کشور ما غنی است و افراد متخصص زیادی داریم که کمک می‌کنند و انشاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تخلفات انتخاباتی افزود: تاکنون تخلفی نداشته‌ایم و کسانی که برای ثبت‌نام حضور می‌یابند باید همراه خود مدارکی داشته باشند و اگر مدارک‌شان کامل نباشد، به آنها تذکر داده می‌شود و مدارک خود را تکمیل می‌کنند.

مقیمی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تمدید ثبت‌نام وجود دارد، تأکید کرد: اصلاً تمدید مهلت ثبت‌‌نام انتخابات نداریم و روز جمعه که ثبت‌نام‌ها تمام می‌شود، دیگر ثبت‌نام و تمدیدی نخواهیم داشت، اما اگر داوطلبان تا ساعاتی مراجعه کنند، ثبت‌نام از‌ آنها انجام می‌شود.

213

نظر شما