شناسهٔ خبر: 9962186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

استاندار در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری:

مستندات قانونی مبنای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شركت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید بر اساس مستندات قانونی مراجع چهارگانه انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری ،قاسم سلیمانی دشتكی در شورای اداری چهارمحال و بختیاری تأكید كرد: تمامی چهره ها و نیروهای سیاسی فعال در استان شناخته شده بوده كه این امر احراز صلاحیت آنان را برای مراجع چهارگانه مصرح در قانون آسان می كند.
 وی افزود: نظر استصوابی برای زمانی كاربرد داشته كه افراد داوطلب، چهره های شناخته شده ای نباشند.
 سلیمانی دشتكی تصریح كرد: اختلافات قومی و سلایق شخصی در بررسی صلاحیت ها نباید مورد ملاك باشند.
 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مراجع تأیید كننده صلاحیت داوطلبان باید در بررسی صلاحیت ها دقت نظر لازم را داشته و خدا و وجدان خود را گواه بگیرند و نظرات خود را مبتنی بر عقل، حكمت و قانون ارائه كنند.
 وی خاطرنشان كرد: فضا برای تبلیغات و فعالیت احزاب شناسنامه دار و قانونی در چهارمحال و بختیاری آزاد است. سلیمانی دشتكی اظهار داشت: در راستای برگزاری یك انتخابات سالم و رقابتی، تمامی احزاب و تشكل های شناسنامه دار ضمن فعالیت و ارائه برنامه های خود از تخریب یكدیگر بپرهیزند.
 وی اضافه كرد: تربیون دارها نیز به این اصل توجه كنند و اجازه دهند در یك فضای رقابتی دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار شود. استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ملاك انتخاب افراد در انتخابات، رأی مردم است.
 وی بیان كرد: مجریان انتخابات تمام تلاش خود را در برگزاری هرچه بهتر انتخابات به كار می گیرند. سلیمانی دشتكی در ادامه با تأكید بر حمایت از تولیدات داخلی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی ملزم به استفاده از تولیدات داخلی استان برای رفع مایحتاج خود هستند.
وی همچنین در خصوص اختلافات مردم در برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری با منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان كرد: مسئولان باید در راستای رضایت مردم اهتمام ویژه ای داشته و در این میان اصل رعایت حقوق بیت المال را نیز مد نظر قرار دهند.
 

نظر شما