شناسهٔ خبر: 9953042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آنلاین از وزارت کشور/1

تاکنون 372 داوطلب برای انتخابات خبرگان و 2903 داوطب برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند

خبرگزاری میزان-علی پور علی مطلق گفت: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان برای هر دو انتخابات پیش رو مربوط به حوزه انتخابیه تهران است و پس از آن ثبت نام کنندگان حوزه های انتخابیه اصفهان و قم بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

صاحب‌خبر -
تاکنون 372 داوطلب برای انتخابات خبرگان و 2903 داوطب برای انتخابات مجلس ثبت نام کردندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی میزان، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمار مربوط به ثبت نام کنندگان پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت. 

وی اظهار کرد: تاکنون 372 داوطلب برای انتخابات خبرگان و 2903 داوطب برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

پورعلی مطق ادامه داد: امروز که ششمین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان و چهارمین روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی محسوب می شود تا کنون 67 نام نویسی به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور دیروز دوشنبه را شلوغ ترین روز ثبت نام داوطلبان انتخاباتی دانست و بیان کرد: دیروز دوشنبه بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از روز آغاز ثبت نام تا کنون بوده است.

وی به فراوانی سنی داوطلبان انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بازه سنی 46 تا 50 سال 515 نفر، در بازه فنی 51 تا 55 سال 684 نفر، در بازه سنی 71 تا 75 سال 10 نفر و در بازه 30 تا 35 سال 486 نفر تا کنون ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه به مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان انتخابات دهمین دوره مجلس اشاره کرد و بیان داشت: از میان داوطلبان نام نویسی کرده برای انتخابات مجلس 443 نفر برای مدرک دکتری، 32 نفر دارای مدرک حوزوی و 161 نفر دارای مدرک لیسانس و مابقی هم فوق لیسانس هستند.

پورعلی مطلق در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان برای هر دو انتخابات پیش رو مربوط به حوزه انتخابیه تهران است و پس از آن ثبت نام کنندگان حوزه های انتخابیه اصفهان و قم بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما