شناسهٔ خبر: 9944280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غیراستاندارد بودن 55 درصد وسایل شهربازی‌ در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 55 درصد وسایل شهربازی‌های استان غیراستاندارد هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مهدی متقیان  در اولین کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کالا و خدمات در کهگیلویه و بویراحمد که با چهار دستور کار بررسی وضعیت آزمایشگاه‌های فعال استان، بررسی موضوع کالیبراسیون و وسائل سنجش، بررسی وضعیت استاندارد بودن آسانسور و همچنین وضعیت استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌های این استان برگزار شد گفت: آزمایشگاه‌های موجود در استان صلاحیت صدور گواهی محصولات و کالاها را ندارند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آب آشامیدنی بسته‌بندی مشمول استاندارد اجباری است، بیان کرد: آب شرب مردم به صورت روزانه توسط مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کنترل می‌شود.

وی در خصوص استانداردسازی آسانسورها در ادارات دولتی و منازل مسکونی افزود: شهرداری‌ها باید قبل از صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی و دولتی آنها را برای تأکید استاندارد آسانسورها به ما معرفی کنند که در شهرداری‌های دهدشت و گچساران این موضوع رعایت نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: استانداردسازی آسانسورها موضوع مهمی است که باید شهرداری‌ها در این زمینه نهایت همکاری را با اداره کل استاندارد استان داشته باشند تا قبل از صدور پروانه ساختمانی پیش‌بینی لازم برای نصب آسانسور انجام شود.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بررسی وسائل سنجش گفت: برخی از وسائل سنجش مانند باسکول و اوزان‌های دستی استاندارد نیستند که اتاق اصناف و تعزیرات در این زمینه همکاری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه 55 درصد وسائل شهربازی‌های استان استاندارد لازم را ندارند، افزود: شهرداری‌ها اجازه فعالیت به وسائلی بازی که استاندارد نیستند را ندهند، ضمن اینکه شهرداری‌ها به افرادی که در مزایده برنده می‌شوند پس از دریافت مجوز استاندارد اجازه فعالیت دهد.

متقیان با اشاره به اینکه 45 درصد وسایل بازی مجوز فعالیت دارند، عنوان کرد: طی سال جاری از مجموع 104 دستگاه بازی در شهربازی‌های کهگیلویه و بویراحمد 46 دستگاه مجوز استاندارد را دریافت و مشغول فعالیت شدند که استان از حیث استانداردسازی وسائل شهربازی مقام نخست کشور را در اختیار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از وسائل بازی مهد کودک‌های کهگیلویه و بویراحمد استاندارد نیست که این مشکل به بهزیستی استان هم اعلام شده است.


انتهای پیام /ی

نظر شما