شناسهٔ خبر: 9944211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان ثبت احوال/

استفاده چندباره از شناسنامه در انتخابات امسال به صفر می رسد

گرگان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال ابراز اطمینان کرد که با برنامه ریزی انجام شده و لزوم برخورداری از کارت هوشمند برای دادن رای امکان استفاده از شناسنامه های غیر و تکراری در انتخابات اسفند امسال به صفر خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدابراهیم طریقت روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال گلستان در گرگان اظهار کرد: از جمله آسیب های همیشگی انتخابات در گذشته سوء استفاده از برخی شناسنامه ها و یا استفاده چند باره از آن ها بود اما با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده سازمان ثبت احوال از هم اکنون سلامت سجلی انتخابات اسفند امسال در بهترین شکل ممکن تضمین می شود.
وی در عین حال به جزئیات برنامه ریزی و اقدامات مورد نظر بجز بحث استفاده از کارت هوشمند اشاره نکرد.
معاون سازمان ثبت احوال کشور همچنین با تاکید بر لزوم ارائه هویت واقعی همه افراد و ارائه امضای دیجیتال از طریق کارت هوشمند بویژه در شرایط کنونی که تکنولوژی های ارتباطی و بستر فضای مجازی و نرم افزارها رشد زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: استفاده از امضای دیجیتال و کارت های هوشمند سوء استفاده و جرایم مختلف را در فضای مجازی به حداقل کاهش می دهد.
طریقت با ذکر چند مثال توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود ضریب نفوذ تلفن همراه کشور بیش از 115 درصد است که در اینچنین شرایطی امکان هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری با تلفن های همراه امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: 14 میلیون ایرانی کاربر تلگرام و 18 میلیون کاربر فیس بوک هستند اما اطلاعات ثبت شده آن ها بسیار اندک و فاقد امکانات لازم برای پیگیری های سریع و قابل دسترسی است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر امکان حرکت با نقاب های گوناگون و جعلی در شبکه های اجتماعی امکان پذیر است اما می توان با بسترسازی و فراهم کردن سازوکار لازم از این معضل جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: با گسترش استفاده از فضاهای الکترونیک و ورود آن به بخش های گوناگون جامعه هم اکنون حجم مبادله اطلاعاتی و پولی این بخش در کشور کمتر از حوزه خدمات نیست.
طریقت بیان کرد: با سرعت دادن به لزوم استفاده از کارت هوشمند و توسعه آن در فضا مجازی و استفاده از سایر ابزارها همچون امضای دیجیتال به دنبال بهسازی این فضا هستیم و می خواهیم مانع از برخی بی اخلاقی ها و سوء استفاده ها شویم .
وی یکی دیگر از فواید کارت هوشمند را کنترل اطلاعات و مطالب رد و بدل شده در فضای مجازی عنوان کرد.
معاون سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی و رسیدن به توفیقات متعدد، صدا و سیما با بزرگنمایی برخی مسائل از جمله گرانی قیمت هندوانه شب یلدا به دنبال زیر سوال بردن موفقیت ها است.
طریقت افزود: شرایط کنونی کشور در مقایسه با سال های قبل از حضور دولت تدبیر و امید مطلوب و امیدوار کننده است اما رسانه ملی بدون توجه به بهبود شاخص ها، موضوعات بعضا کم اهمیت را در حد معضلی ملی و دغدغه ای سراسری مطرح می کند.
معاون سازمان ثبت احوال کشور با یادآوری انتخابات همزمان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند امسال و نقش این سازمان در این رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی گفت: تلاش خواهیم کرد در کنار سایر دستگاهها به وظیفه ذاتی خود بخوبی عمل کنیم.
طریقت در پایان با تقدیر از زحمات علی عادی مدیر کل پیشین ثبت احوال گلستان، حسن وفایی را به عنوان مدیرکل جدید این اداره استانی معرفی کرد.
7331/6203

نظر شما