شناسهٔ خبر: 9926201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

روز حضور بزرگانی دیگر در وزارت کشور

صاحب‌خبر -

آرمان: انتخابات مجلس خبرگان در سال جاري بيش از دوره‌هاي قبلي مورد توجه قرار گرفته است چنانكه كانديداهاي زيادي خود را براي اين رقابت آماده مي‌كنند و بنابر اعلام مسئولان مربوطه 235نفر تاکنون ثبت‌نام کرده اند. چهره‌هايي كه براي حضور در اين مجلس ثبت‌نام مي‌كنند اغلب چهره‌هايی آشنا هستند و روز گذشته يك سوال بسيار شنيده شد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئيس‌جمهور چه زماني براي ثبت‌نام مي‌آيند؟ که در پاسخ باید گفت حسن روحانی صبح و آیت‌ا.... هاشمی بعدازظهر برای ثبت‌نام خواهند آمد.

چه كساني ديروز آمدند؟

در چهارمين روز از ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان حجت‌الاسلام مجتبي طاهري به عنوان نخستين كانديداي روز چهارم با حضور در وزارت كشور براي كانديداتوري از استان لرستان ثبت نام كرد. آيت‌ا... ري شهري، حجت‌الاسلام سيدحسين محمودي و حسين موحد نيز از استان تهران براي رقابت در انتخابات اعلام آمادگي كرد. آيت‌ا... دري نجف‌آبادي و حجت‌الاسلام اسماعيل رئيسي نيز به جمع ديگر كانديداهاي خواستار حضور در خبرگان رهبري از استان چهارمحال و بختياري پيوستند. حجت‌الاسلام محمد رحمتي، استاد حوزه نيز كانديداتوري خود را از استان آذربايجان شرقي اعلام كرد. حجت‌الاسلام واعظ موسوي نماينده فعلي مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان و آيت‌ا... ممدوحي نامزد انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري از اين حوزه انتخابيه شدند. آيت‌ا... عالمي نيز از استان خراسان رضوي كانديداتوري خود را اعلام كرد. آيت‌ا... باقري‌كني، ابوالحسن نواب و محمد رضا بيگدلي نیز با حضور در ستاد انتخابات كشور براي نمايندگي دور پنجم مجلس خبرگان كانديدا شدند. همچنين حجت‌الاسلام محمد علي فيض، حسن صدرالهي و كاووس روحي با حضور در وزارت كشور از حوزه انتخابيه گيلان داوطلب كانديداتوري مجلس خبرگان شدند. حجت‌الاسلام قادر فاضلي از آذربايجان شرقي، محمدحسين باقري از آذربايجان غربي، محمدرضا ميرصانع از تهران، محمدحسن قمي از سيستان و بلوچستان و آيت‌ا... حسن خراساني نماينده فعلي خبرگان از خراسان رضوي از ديگر افرادي بودند كه روز گذشته كانديداي مجلس خبرگان شدند. آيت‌ا... حسن ممدوحي هم براي حوزه انتخابيه استان كرمانشاه داوطلب نمايندگي مجلس خبرگان رهبري شد. ‌حجت‌الاسلام احمد مبلغي رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس و رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي نيز از استان لرستان كانديدا شد. حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي دادستان كل كشور نيز كانديداي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه خراسان جنوبي شد. همچنين فردي به نمايندگي از آيت ا... احمد جنتي كانديداتوري وي را از تهران اعلام كرد. همچنين يكي از شاگردان حجت‌الاسلام مهدي طائب، رئيس قرارگاه عمار، در فرمانداري قم حاضر شد و به نمايندگي از وي نامش را به عنوان كانديدا اعلام كرد. محمودرضا عبداللهي فرزند آيت‌ا... عبدالمحمود عبداللهي نیز عصر دیروز به نيابت از پدر خود در فرمانداري قم حاضر شد تا كانديداتوري وي در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري از حوزه استان اصفهان را ثبت كند.

فرزند آيت‌ا... مومن هم آمد

حجت‌الاسلام احمد مومن فرزند عضو فقهاي شوراي نگهبان نيز به جمع كانديداهاي مجلس خبرگان رهبري اضافه شد. محمود خسرو انجم‌ داماد خانواده آيت‌ا... محمد مومن عضو فقهاي شوراي نگهبان، كه روز گذشته با حضور در فرمانداري قم، به نيابت از پدر زنش، ثبت نام وي در انتخابات خبرگان از حوزه استان قم را انجام داده بود، دیروز نيز به فرمانداري قم مراجعه كرد تا برادر زن خود را ثبت‌نام كند. محمود خسرو انجم روز گذشته به نيابت از حجت‌الاسلام احمد مومن در فرمانداري قم حاضر شد و ثبت‌نام وي در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري از حوزه استان مركزي را انجام داد.

غرضي 94 هم آمد!‍

از ديگر چهره‌هايي كه براي ثبت نام در انتخابات هفتم اسفند روز گذشته وارد وزارت كشور شد، سیدمحمد غرضي بود. وي كه سال 92 وارد انتخابات شده بود تا بر كرسي رياست‌جمهوري بنشيند روز گذشته كانديداتوري‌اش را براي انتخابات مجلس و همچنين مجلس خبرگان رهبري به ثبت رساند. كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم در پاسخ به اينكه چقدر اميدواريد كه مورد تاييد خبرگان قرار بگيرد، اظهار کرد: امتحان دادم و نتيجه آن هم معلوم خواهد شد و چيزهايي كه به صورت فقه ياد گرفتم و به آن عمل كردم و حتي مطالبي را كه در خدمت حضرت امام راحل در نجف بودم، ياد گرفتم لذا براي خودم و آنها به عنوان يك فقيه متجزی ارزش قائلم. وي خطاب به خبرنگاران اظهار کرد در صورت پيروزي در هر دو مجلس، هم در مجلس و هم در مجلس خبرگان حضور پيدا مي‌كند.

نظر شما